سهم زنان از اهدای خون بسیار ناچیز است

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اعلام اسامی و نشانی مراکز خون‌گیری در ایام نوروز در استان هرمزگان گفت: سهم زنان از اهدای خون بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۲۰۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 19 March 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، ایمان زارعی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهدای خون یک اقدام خیر و اخلاقی است که سبب رفع مشکل بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده و نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه دارد.
 
وی عنوان کرد: بسیاری از بیماران از جمله مصدومین تصادفات جاده‌ای، بیماران پیوندی، بیماران اعمال جراحی، بیماران تالاسمی و ... به مصرف مداوم خون در گروه‌های خونی مختلف نیاز دارند و اهدای خون از سوی هم استانی‌های عزیز سبب رفع مشکلات آنان شده و جان آن‌ها را حفظ می‌کند.
 
مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به میزان مشارکت قابل توجه مردم استان هرمزگان در فرآیند خون‌گیری، اظهار داشت: رشد اهدای خون در استان هرمزگان به نسبت دیگر نقاط کشور بیشتر بوده است.
 
زارعی به اهمیت اهدای خون در روزهای نوروز اشاره کرد و بیان داشت: شمار مسافران نوروزی به استان افزایش یافته و میزان تصادفات جاده‌ای نیز افزایش می‌یابد و بنابراین نیاز به خون در استان بیش از هر زمانی احساس می‌شود.
 
وی با بیان این که میزان مشارکت زنان در اهدای خون پائین است، گفت: اهدای خون برای بانوان مشکلی ایجاد نمی‌کند و همه افراد مراجعه کننده برای اهدای خون پیش از خون‌گیری مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند و از لحاظ سلامتی ارزیابی می‌شوند و در صورت داشتن شرایط مناسب، از آن‌ها خون‌گیری صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اضافه کرد: مراکز خون‌گیری در استان هرمزگان در ایام نوروز آماده میزبانی از مردم بزرگوار و نیکوکار این استان برای اهدای خون هستند.
 
آدرس مراکز اهدای خون در سراسر استان بشرح زیر است.
 
پایگاه بندرعباس: بین فلکه برق و چهار راه مرادی در دو نوبت، صبح از ساعت 8 الی 13:30 و عصر 16:30 الی 19:30
 
پایگاه بندرلنگه: جنب بانک ملی مرکزی در نوبت صبح از ساعت 8 الی 12:30
 
پایگاه میناب: جنب شهرداری در نوبت صبح 8 الی 12:30
 
استقرار تیم سیار خون‌گیری در رودان در تاریخ‌های 3، 4، 9 و 10 فروردین ماه 95 در نوبت صبح از ساعت 8 الی 12:30 در میدان اصلی شهر


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار