برگزاری "جشن شنیدن" برای کسانی که حالا می شنوند

رئیس مرکز کاشت حلزون و شنوایی فارس از برگزاري برنامه نكوداشت سالگرد تاسيس اين مركز در قالب "جشن شنيدن" در شيراز خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 02 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر سید بصیر هاشمی در جمع خبرنگاران، افزود: جشن شنيدن، پنجشنبه 13 اسفندماه در تالار اجتماعات سينا و صدرا، برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه از آغاز فعاليت مركز كاشت حلزون و شنوايي استان فارس تاكنون حدود هزار و 300 نفر از نعمت شنوایی برخوردار شده‌اند، افزود: این آئین، با حضور جمعی از مسئولان استان فارس و تعداد زیادی از کودکاني كه تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفته‌اند، برگزار خواهد شد.

هاشمي يادآور شد: تعدادي از كودكاني كه تحت عمل كاشت حلزون قرار گرفته‌ و شنوا شده‌اند، توانمندی خود را با اجرای سرود، دکلمه و شعر به نمایش می‌گذارند.

او اضافه كرد: ناشنوایان و یا کم شنوایان با محدودیت‌های فراوانی مواجه هستند و زندگی کم تحرکی دارند، اما با کاشت حلزون و ایجاد شنوایی، می‌توان امید به زندگی را در این گروه افزايش داد.

رئیس مرکز کاشت حلزون و شنوایی فارس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: گفتار کودکانی که از روش کاشت حلزون استفاده می‌کنند، بسیار واضح‌تر از کودکاني است كه از سمعك استفاده مي‌كنند.

هاشمي گفت: ناشنوایانی که از روش کاشت حلزون استفاده می‌کنند، پس از دوران زبان آموزی، فرایندهای یادگیری را طی كرده و در طی این مدت، عملکرد گفتاری آنان نيز بهبود پيدا خواهد كرد كه اين در ارتقا توانايي‌هايشان تاثير بسزايي دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار