رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمالغرب کشور به زنجان رسید

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۹۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 01 March 2016
محمود صیادبورانی در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت های آموزشی و ترویجی به منظور آبزی پروری و آبزی مصرفی و طراحی و اجرای انواع مختلف پرورش مزارع پرورش ماهی موجب افزایش انواع آبزیان در استان زنجان شده است.
وی، ورود گونه های اقتصادی سریع الرشد از جمله قزل آلای زنگین کمان و ماهی آزاد و سفید دریای خزر و وجود بازارهای مناسب برای محصولات تولیدی این استان به دلیل پاک و سالم بودن آبزیان تولیدی را از دیگر عوامل مهم در افزایش تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در این استان بیان کرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در 11 ماهه سال گذشته 10 هزار و 231 تن تولید انواع آبزیان در این مدت از سال به 12 هزار و 207 تن افزایش یافته است.
صیادبورانی از افزایش 20 درصدی تولید انواع آبزیان و 26 درصدی استخرهای مزارع آبزی پروری در این استان خبرداد و افزود: مزرعه پرورش ماهی سال گذشته امسال به حدود 590 باب افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: این افزایش تولید و مزارع پرورش به دلیل استفاده آبزی پروران از انواع تجهیزات مدرن و بومی استان زنجان است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: نرم استفاده از آب تازه از 10 لیتر در ثانیه برای تولید یک تن ماهی ' نرم دنیا ' به یک لیتر در ثانیه برای همین میزان تولید کاهش یافته است.
هم اکنون 16 نفر برای پرورش انواع ماهیان زینتی در سطح استان زنجان فعالیت و 30 گونه از این نوع ماهیان را تولید می کنند.
این آبزی پروران بیش از 350 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی پرورش می دهند.
استان زنجان یکی از صادرکنندگان انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی به استان های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران است.
ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است. 
استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.
دسترنج آبزی پروران سخت کوش استان زنجان به کشور عراق صادر می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار