وضعیت پروژه‌های شهری در قم رضایت‌بخش است

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم معتقد است مدیران اصفهانی شهرداری قم خوب توانسته‌اند بر اوضاع شهرداری از لحاظ پیشبرد امور عمرانی مسلط شوند.
کد خبر: ۱۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴ 22 February 2016
به گزارش تابناک قم،‌ وقتی نام «مرتضی سقائیان‌نژاد» در شهرداری قم به میان آمد‌ خیلی‌ها ذوق زده شدند. از مردم کوچه و بازار گرفته تا مدیران شهر و استان و دلسوزان شهر. شهردار خوشنام اصفهان که 12 سال بود در این شهر به خوبی مدیریت کرده بود به قم می‌آمد و شورای شهر در روز تعطیل جلسه‌ای برگزار کرد تا آمدنش را قطعی کند.

اکنون با گذشت حدود 9 ماه از آمدن تیم مدیران مجرب اصفهانی به شهرداری قم‌ برخی افراد معتقدند تغییرات در شهرداری و شهر در حد انتظار نبود. بروز و ظهور این موضوع هم شاید در افتتاح پروژه‌های شهری باشد که آنگونه که انتظار می‌رفت نشد. بودن یک نام بزرگ در شهرداری قم موجب شده برخی تصورات بسیار بالایی از مدیریت این مجموعه داشته باشند و انتظار معجزه در جبران عقب‌ماندگی‌های چندین ساله قم برود.

البته کسانی که با شهرداری قم و مشکلات هزار و یک رنگش آشنایی بیشتری دارند معتقدند بدهی‌های سنگین و مشکلات متعدد مدیریتی نمی‌گذارد هیچ مدیری به راحتی در این مجموعه کار کند و از تیم سقائیان‌نژاد هم نباید انتظار معجزه داشت. «مصطفی سعادت‌طلب‌» رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم اما نکته دیگری را در این زمینه مد نظر قرار می‌دهد.

او در این باره وضعیت پروژه‌های عمرانی و کند و تند شدن آنها می‌گوید: پرو‌ژه‌های بزرگ به ویژه پروژ‌ه‌هایی مانند تقاطع‌ها طوری است که اگر 6 ماه یا یک سال قبل اشکالی در سیستم بوده الان خودش را نشان می‌دهد. این‌طور نیست که کار خوب کردن یا مشکلات مدیریتی خودش را لحظه‌ای در پروژه‌ها نشان دهد.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های شهری نسبت به قبل بهتر شده است، اضافه می‌کند: جهش‌های مدیریتی خودش را چند ماه دیگر نشان می‌دهد و شاید مشکلاتی که الان زیاد به چشم می‌آید بخشی مربوط به گذشته شود. همچنین مدیریت شهرداری دچار تغییر شد و تا اینکه مدیران جدید کار را به دست بگیرند‌ مقداری زمان گذشت.

وی ادامه می‌دهد: در شرایط حاضر‌ مدیران شهری سوار کار هستند و تسلط خوبی به اوضاع دارند و این اثرش را ماه‌های آینده نشان می‌‌دهد.

سعادت طلب می‌گوید: از یک موضوع البته نباید غفلت کرد و آن هم این است که نقدینگی در شهرداری کم شده و بین مردم هم این مشکل وجود دارد که این موجب شده شهرداری با مشکلات مالی برای پیشبرد امور عمرانی مواجه شود.

وی با اشاره به راه‌های مقابله با مشکل کمبود نقدینگی اظهار می‌کند: در حال حاضر شهرداری کارهایش را سبک کرده و مشکلاتش را برطرف کرده است. یک سری اولویت‌ها هم انتخاب کرده تا بهتر بتواند انرژی‌اش را صرف امور کند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم ادامه می‌دهد: افتتاح چند پروژه خوب البته این شائبه کندشدن امور عمرانی را از بین برد و از این به بعد پروژه‌های خوبی که یکی پس از دیگری احداث می‌شود کام مردم را شیرین می‌کند.

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار