جذب گردشگر برای توسعه گلستان را باید جدی گرفت

استاندار گلستان گفت: ظرفیت های گردشگری گلستان شناسایی شده است ولی مدیریت و برنامه ریزی هر دستگاه در بهره برداری از آن باید مشخص شود تا از این فرصت برای جذب گردشگر و توسعه نهایت بهره را برد.
کد خبر: ۱۸۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱ 22 February 2016
حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 95 و کارگروه گردشگری استان گلستان گفت: برای این که در جذب گردشگری استان موفقیت بیشتری کسب کنیم، برنامه ریزی و آینده نگری برای داشته ها توسط دستگاه های مرتبط در این حوزه بسیار ضروری است.
وی با یادآوری این که توجه به ورود و خروج گردشگر یک فرصت برای ماندگاری گردشگر و در پی آن جذب سرمایه گذار برای استان در آینده است، اضافه کرد: باید روی اخلاق مهمان نوازی بیش از گذشته سرمایه گذاری شود تا از این ظرفیت در ماندگاری گردشگر و مشارکت گرفتن آن در توسعه گلستان هر چه بیشتر استفاده شود.
وی گفت: ظرفیت های گردشگری گلستان شناسایی شده است ولی مدیریت و برنامه ریزی هر دستگاه در بهره برداری از آن باید مشخص شود تا از این فرصت برای جذب گردشگر و توسعه نهایت بهره را برد.
استاندار به دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 در گلستان توصیه کرد در تعطیلات نوروز از اقدام های فرهنگی هویت زا برای خوش نگه داشتن ذائقه هم استانیها و گردشگران گذری با برگزاری جشنواره ها استفاده بیشتری شود.
صادقلو سرمایه گذاری در بخش نظافت و پاکسازی و ایجاد تفرجگاه ها برای استقبال شایسته از گردشگران گذری را وظیفه اولیه و ذاتی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر ویژه نوروز در گلستان برشمرد و گفت: این ستاد باید به سمت سیاستگذاری، نظارت، برنامه خواهی و بسیج همه امکانات دستگاه ها به منظور استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری استان در خوش نگه داشتن ذائقه هم استانی ها و گردشگران و فراهم کردن توسعه استان حرکت کند.
وی افزود: خوش نگه داشتن ذائقه هم استانی ها و گردشگران گذری به طور قطع زمینه ماندگاری بیشتر گردشگر و مشارکت گرفتن آن در توسعه استان گلستان را فراهم خواهد کرد.
وی بر زیبا سازی و ایجاد روشنایی مسیر 270 کیلومتری گذر گردشگران در گلستان تاکید کرد و از دستگاه های مرتبط خواست در این زمینه اقدام های موثرتری را انجام داده تا هم استانی ها و گردشگران با امنیت بیش از گذشته در این مسیر، آمد و شد و استراحت داشته باشند.
استاندار گلستان همچنین خطاب به دستگاه های عضو ستاد گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که روز هفتم اسفندماه برگزار می شود، نباید موضوع توجه به فراهم سازی امکانات برای استقبال از گردشگران در تعطیلات نوروز 95 مغفول و کمرنگ شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار