باغ تاریخی خان یزد مجتمع فرهنگی و گردشگری می شود

کد خبر: ۱۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 21 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همراهی معاونین سرمایه گذاری و میراث فرهنگی این اداره کل از مجموعه باغ خان یزد بازدید کرد. 

مجتمع بوستان ولایت معروف به باغ خان در جاده قدیم یزد به شهرستان تفت واقع شده است و قدمت آن به زمان محمدخان والی حاکم یزد (همان قاجار) باز می گردد.

محمدمهدی شرافت عنوان کرد: عمارت این مجموعه در گذشته استراحتگاه ییلاقی خان بوده که دارای سه طبقه با اتاقهای زیبا بوده که از هر طرف قرینه می باشد و در هر دو طرف آن نارنجستان بنا گردیده است. یکی از نکات قابل توجه آن، تالاری است که در طبقه اول بنا شده و دارای سقفی بلند و زیبا می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد افزود: بادگیر بلند و زیبا، ساباط، آب انبار، حمام سنتی، استخر، محوطه بسیار زیبا و دیدنی و همچنین رد شدن جوی آب قناتی از مسیر این باغ، از جمله جاذبه ها و دیدنی های این مجموعه به شمار می آیند.

وی خاطرنشان ساخت: این مجموعه پس از اخذ مجوز از این اداره کل با کاربری اقامتی ـ پذیرایی، می تواند مورد توجه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

گفتنی است: مساحت این مجموعه بالغ بر پانزده هزار متر است و در سال 1380 با شماره 3806 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار