دانشگاه آزادبه دنبال جلب مشارکت سیاسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ کاندیدا، گروه یا طیف خاص سیاسی در انتخابات حمایت نمی‌کند و هدف اصلی جلب مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات پیش رو است.
کد خبر: ۱۷۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 01 February 2016

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ کاندیدا، گروه یا طیف خاص سیاسی در انتخابات حمایت نمی‌کند و هدف اصلی جلب مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات پیش رو است.

به گزارش فارس، سعید جامه‌بزرگی در نشست تشکل‌های سیاسی اسلامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: انتخابات مظهر جمهوریت انقلاب مقدس اسلامی ایران است و امام راحل (ره) تأکیدی جدی داشتند که میزان، رأی ملت است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا شور و نشاط سیاسی در میان آحاد جامعه، خصوصاً فرهیختگان دانشگاهی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ادامه داد: دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدا، گروه و طیف خاص سیاسی حمایت نمی‌کند و هدف اصلی و اصیل این دانشگاه جلب مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تشکل‌های سیاسی اسلامی استادان در استان همدان نیز گفت: تقویت مردم‌سالاری دینی توسط مردم رکن رکین فعالیت‌های واحدها و مراکز دانشگاه آزاد در استان همدان خواهد بود زیرا در نظام جمهوری اسلامی که بر اساس رأی مردم شکل ‌گرفته، انتخابات یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های هویت‌بخش و بیانگر حضور مردم و تأثیرگذاری آنها در سرنوشت سیاسی خود است.

امیررضا گودرزی افزود: بر اساس بخشنامه اخیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد مجوز فعالیت مستقیم در عرصه انتخابات را ندارد و محور این بخشنامه ایجاد شوق و شرایط حضور همه‌جانبه مردم به نحوی است که حمایت مستقیم از کاندیدا یا حزب خاصی صورت نگیرد.

معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هیچ محدودیتی در خصوص سلایق مختلف حزبی افراد ندارد و از هر پیشنهادی که موجب پویایی هر چه بیشتر تشکل‌های سیاسی و اسلامی و حتی افزایش تعداد تشکل‌ها باشد، استقبال می‌کند.

سید علی‌اصغر تروهید با تأکید بر اینکه ملاک اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری و خطوط ایشان است، گفت: گرایش‌های سیاسی مختلف با حفظ خطوط، حدود و الزاماتی که در قانون است می‌توانند سلایق و مواضع خود را در دانشگاه مطرح سازند.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید با ایجاد شرایطی شاهد حضور چشمگیر و پررنگ مردم باشد و در این مسیر از سمت‌گیری و جانب‌داری گروه یا طیف خاص سیاسی پرهیز شود و این مهم با برگزاری جلسات، نشست‌ها و کرسی‌های مستمر و هماهنگ محقق می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، نشاط و شادابی در دانشگاه‌ها وابسته به فعالیت تشکل‌های استادان و دانشجویان است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی‌ورکشی افزود: جلسات تنها برای رفع تکلیف و ارائه گزارش صرف نیست و باید سطح فعالیت‌ها به لحاظ کمی بیشتر شود و با محور قرار دادن مباحث فرهنگی و مذهبی حتی با وجود اختلاف سلایق مختلف سیاسی، باز هم افراد مختلف را می‌توان دور هم جمع کرد.

وی تصریح کرد: چتر دین گسترده است و همه را شامل می‌شود و در صورتی‌ که تشکل‌ها از استادان مطرح کشوری نیز دعوت و استفاده کنند، ما آمادگی داریم تا هزینه‌های مربوطه را تقبل کنیم.

طالقانی یادآور شد: افراد خاصی در خارج دانشگاه به دنبال تریبون می‌گردند که تشکل‌ها باید مراقب باشند، تریبون تأثیرگذار و مهم دانشگاه به‌ دست این افراد نیفتد تا سیاست‌های ناپخته بیرون دانشگاهی به درون آن نفوذ پیدا نکند.

در ادامه سید علی‌اکبر فامیل روحانی دبیر تشکل «رحمت» واحد همدان، حسین افشاری دبیر تشکل «میثاق» واحد ملایر، مصطفی حسامی ارشد دبیر تشکل «گفتمان» واحد تویسرکان و فرهاد سمایی دبیر تشکل «بهار معرفت» مرکز بهار به‌ عنوان دبیران تشکل‌های سیاسی و اسلامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان به ارائه گزارش کاری خود پرداختند و نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف سیاسی استان، بیان کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار