دمای هوا در مناطق سردسیر استان به 15 درجه زیر صفر می رسد

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، اعلام کرد: با توجه به بارش برف در 24 ساعت گذشته، این احتمال وجود دارد که دمای هوا طی امشب و فردا در مناطق سردسیر استان تا 15 درجه زیر صفر کاهش یابد.
کد خبر: ۱۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 26 January 2016
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، اعلام کرد: با توجه به بارش برف در 24 ساعت گذشته، این احتمال وجود دارد که دمای هوا طی امشب و فردا در مناطق سردسیر استان تا 15 درجه زیر صفر کاهش یابد.

محمد علی زورآوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ممکن است هوای امشب شهر کرمانشاه نیز در سردترین حالت تا هشت درجه زیر صفر نیز کاهش یابد.

وی یادآور شد: در شب گذشته، شهر کوزران با 9 درجه زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

زورآوند گفت: سرمای هوا برای اغلب مناطق استان تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و از این روز به بعد شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

بیشترین بارش برف در گواور با 11 سانتی متر

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، با اشاره به بارش برف در 24 ساعت گذشته در اغلب مناطق استان، گفت: بیشترین بارش از گواور با 11 سانتی متر گزارش شد.

وی افزود: پس از گواور، شهرهای گهواره و کرند با 6 سانتی متر بیشترین بارش را به خود اختصاص دادند.

زورآوند با بیان اینکه ساکنین کرمانشاه نیز شب گذشته شاهد بارش مقداری برف بودند، این میزان را کمتر از یک سانتی متر عنوان کرد.

این مسوول همچنین به سامانه بارشی که از عصر جمعه جو استان را تحت تاثیر خود قرار داد نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه بارشی تا صبح امروز 43 میلی متر باران به همراه داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین و کمترین مقدار بارش به ترتیب از گواور با 111 و سومار و قصرشیرین با 14 میلی متر گزارش شده است، میزان بارش های شهر کرمانشاه را نیز 38 میلی متر عنوان کرد.

وی در پایان میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 423 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 217 و در مقایسه با میانگین بلندمدت بیش از 207 درصد رشد نشان می دهد.

استان کرمانشاه با اقلیم های آب و هوایی گرم، سرد و معتدل بطور میانگین دارای 460 میلمتر بارندگی در سال است و حجم روان آب های این استان نیز افزون بر هفت میلیارد متر مکعب برآورد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار