ادعای عجیب رئیس مجمع نمایندگان در مورد منطقه آزاد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادعای عجیب بعد از رد لایحه منطقه مستقل آزاد استان اردبیل اعلام کرد: برای الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس تلاش‌ها و پیگیری‌های را شخصا انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 26 January 2016

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌‌کردیم که در مجلس لایحه منطقه آزاد اردبیل رای نیاورد و به همین دلیل نیز بنده بارها اعلام کردم که با الحاق بیشتر از استقلال منطقه آزاد موافق هستم و دلیل آن نیز امروز برای همه آشکار شده است که در کشور قصد دولت و مجلس محدود کردن مجوز راه‌اندازی مناطق آزاد است.

وی افزود: ما اگر از یک سال پیش روی پروژه الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس کار می‌کردیم امروز قطعا این امر به سرانجام می‌رسید و دیگر نیاز نبود که ما این همه برای دریافت منطقه آزاد مستقل رایزنی کرده و یا دوندگی کنیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از رد لایحه منطقه آزاد اردبیل و منتفی شدن این موضوع با ترکان صحبت کردم تا در مورد طرح الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار را به منطقه آزاد دستور لازم را داده و اقدامات اولیه انجام شود، بیان کرد: قطعا تلاشمان بر این خواهد بود تا هر چه سریع‌تر مقدمات الحاق پارس‌‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس فراهم آید.

برومند در پاسخ به سئوالی در ارتباط با انگیزه پایین تعدادی از نمایندگان استان به دلیل رد صلاحیت در پیگیری این موضوع گفت: اصلا چنین امری صحت ندارد و بنده تا روزی که در کسوت نمایندگی مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار هستم در مجلس پیگیر موضوعات و مسائل مختلف خواهم بود.

وی تصریح کرد: بنده یقین داشتم که ایجاد منطقه آزاد تجاری استان در مجلس رای نمی‌آورد و با وجود اینکه به همراه سایر نمایندگان رایزنی‌های جدی را انجام داده بودیم تا به تصویب منطقه آزاد رای بدهند اما این امر محقق نشد و در این فضا ما نمی‌توانیم با زور و اجبار کارها را به پیش ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خطاب به افراد و گروه‌هایی که نمایندگان و رئیس مجمع را در این زمینه خطاکار و مقصر معرفی می‌کنند، افزود: آنها باید به این امر واقف باشند که ما در سه ماه گذشته تمام اقداماتی که برای تصویب لایحه منطقه آزاد نیاز بود انجام دادیم و از این بابت وجدانمان راحت است و افراد منصف نیز می‌دانند که به رغم تلاش‌های انجام شده زمینه این کار با مخالفت نمایندگان فراهم نشد.

برومند یادآور شد: در فصل جدید پیگیری‌ها و رایزنی‌ها تلاش خواهم کرد تا به نمایندگی از دو شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار زمینه الحاق این دو منطقه را به منطقه آزاد ارس فراهم کنم و دیگر این بار تسلیم برخی از پیشنهادات غیرقابل عملیاتی نخواهیم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار