آندرانیک تیموریان هم ائتلاف تشکیل داد/ دوئل تازه آندرانیک با نکونام

حضور آندرانیک تیموریان در تیم سایپا، بار دیگر رقابت پنهان کاپیتان فعلی تیم ملی با کاپیتان سابق و رکورددار فوتبال ایران را نمایان کرد. از سوی دیگر، باشگاه سایپا بعد از سفر ناگهانی و مذاکره هماهنگ نشده وی با تیم قطری، با قرارداد آندو، پیام واضحی برای ستاره پا به سن گذاشته و جدایی طلبش فرستاد.
کد خبر: ۱۶۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 20 January 2016
به گزارش «تابناک یزد»، عقد قرارداد تیموریان با سایپا درست در شرایطی که جواد نکونام از جمع نارنجی پوشان جدا شده، بار دیگر رقابت و تقابل آندو با جواد نکونام را نمایان کرد.

جواد نکونام درست چند روز مانده با پایان موعد نقل و انتقالات از تهران به دوحه رفت تا با العربی قطر قرارداد امضا کند. مشخصا این رفتار غیرقابل پیش بینی نکو به مذاق مدیران و کادر فنی نارنجی‌ها خوش نیامد، زیرا آن‌ها باید در بازار سیاه زمستانی، بازیکنی در حد و اندازه هافبک باتجربه اما در معرض خداحافظی شان پیدا می‌کردند که تقریبا غیرممکن بود و اگر هم موفق به این کار می‌شدند با هزینه‌های مضاعف در این برهه از فصل همراه می‌شد.

رفتن نکونام به قطر آن هم در ۳۶ سالگی برای خیلی‌ها جای تعجب داشت و حتی عده‌ای معتقد بودند که احتمالا کارلوس کی‌روش در جدایی نکونام از سایپا و رفتن او به لیگ ستارگان پادرمیانی داشته است؛ اما باشگاه سایپا که مدعی بود به نکونام چند روزی مرخصی داده و هنوز رضایتنامه‌ای برای او صادر نکرده است، به نوعی برای اینکه جواب این تصمیم خودسرانه و ناگهانی نکونام را داده باشد، بلافاصله با آندو تیموریان که به تازگی قرارداد خود با‌ ام صلال را فسخ کرده بود، وارد مذاکره شد. بی‌شک حضور آندرانیک در سایپا به این معناست که اگر نکونام یک درصد با العربی قرارداد امضا نکند، دیگر جایی در ترکیب نارنجی پوشان نخواهد داشت.

ائتلاف تیموریان و سایپا، پیام واضح برای کاپیتان سابق تیم ملی

در کنار همه این مسائل، از گذشته بین نکونام و تیموریان با توجه به پست و نقش تقریبا مشابهی که این دو در زمین دارند، رقابت و شاید نوعی جنگ فنی پنهان وجود داشته و حتی به نظر آنهایی که از بازی جواد نکونام خوششان نمی‌آید، تیموریان نقطه ضعف کاپیتان اسبق تیم ملی به شمار می‌آید. در محافل کار‌شناسی فوتیالی‌ها هم بار‌ها این موضوع شنیده شد که آندو با دوندگی و جنگندگی بی‌امان خود، جور نکونام در میانه میدان تیم ملی را می‌کشید.

در این بین، حالت طبیعی این بود که تیموریان در تماسی با نکونام بابت امضای قرارداد با سایپا و به نوعی گرفتن جای خالی او، مشورت کند و از رفتن او مطمئن شود؛ اما حالا ماجرا طوری به نظر می‌رسد که کاپیتان فعلی تیم ملی درست پیشنهادی را پذیرفته که وی را در معرض رقابت مستقیم با رقیب همیشگی‌اش قرار می‌دهد؛ جایی که مجید جلالی از بین نکونام و تیموریان، قطعا دومی را که جوان‌تر و آماده‌تر است، برمی گزیند. فراموش نکنیم که سایپا، یک مهره همیشگی به نام صادقی کهنه کار و رکورددار را در ترکیب تیمش دارد که تا وقتی او آماده است، نمی‌شود به جایگاه او دست برد.

به گزارش «تابناک»، درباره تأیید تمایل آندرانیک به دوئل تازه با نکو همین قدر کافی است که بدانید طبق اعلام سرمربی سایپا، کاپیتان فعلی تیم ملی تخفیف بزرگی به خودروسازان داده است. با این تفاصیل و با توجه به اینکه زمان انتقال یا معاوضه با تیم دیگری از لیگ بر‌تر به پایان رسیده، برای نکونام دو راه بیشتر نمی‌ماند؛ یا اینکه پیشنهاد نصف و نیمه باشگاه قطری را همینطوری که هست بپذیرد و تنها چند ماه نیم فصل دوم را همبازی اشکان دژاگه شود یا اینکه به سایپا برگشته و به احتمال فراوان ذخیره آندو تیموریان شود. گزینه دور از ذهن دیگر پیدا شدن مشتری خارجی دیگری است که با توجه به شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار