صدور مجوز فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو کرج

کد خبر: ۱۶۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 19 January 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج از صدور مجوز فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل مترو کرج خبر داد.

داوود وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه تکمیل و بهره‌برداری از مترو کرج وجود دارد،‌ مربوط به بحث تامین نقدینگی و اعتبارات مورد نیاز است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبارات مالی لازم، بخش مهمی از مشکلات و موانع در راه تکمیل پروژه مترو کرج برطرف می‌شود و تاکنون یک بار هم اوراق مشارکت برای این طرح به فروش رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز در هفته جاری لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورای شهر کرج ارائه و به تصویب رسید.

وحیدی گفت: بر این اساس مجوز عرضه و فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو کرج تصویب و در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید برای تکمیل پروژه‌های بزرگ و ملی مردم نیز باید مشارکت داشته باشند، نوبت نخست عرضه اوراق مشارکت برای توسعه مترو با استقبال بسیار خوب شهروندان روبه‌رو شد و امیدواریم در این مقطع نیز مردم استان البرز و ساکنان شهرستان کرج مشارکت لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: برابر با موافقت‌نامه‌ها اصلی، بازپرداخت 50 درصد از اصل و سود اوراق مشارکت فوق بر عهده دولت بوده و دولت این مبلغ را تضمین کرده است، تضمین مابقی اصل و سود بر عهده شهرداری کرج است.

وحیدی با اشاره به افزایش و رشد جمعیتی استان البرز و شهرستان کرج و افزایش معضل ترافیک در مرکز این استان گفت: برای رفع معضل فوق، چاره‌ای به غیر از توسعه حمل و نقل عمومی نداریم و تکمیل و بهره‌برداری از مترو کرج یکی از نیازهای اصلی و ضروری کرج است.

وی در پایان گفت: به طور قطع اگر مترو در کرج راه‌اندازی شود، بخش مهمی از ترافیک مرکز استان البرز برطرف شده و موجب افزایش رضایت شهروندان می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار