تابناک: چند سال پیش که به اصفهان آمده بودم، چیزی به نام پلیس گردشگری وجود نداشت ولی برایم خیلی جالب است که در اصفهان پلیسی را همزبان خودم دیدم ؛پلیسی که با رویی گشاده من را راهنمایی کرد.
کد خبر: ۱۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 14 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، یکی از لذت بخش ترین خاطراتی که هر کسی در ذهن دارد، مربوط به سفر است . اگر سری به آلبوم خاطرات گذشته نیز بزنید، با دیدن هر تصویر از عکسی که در سفر گرفته باشید، ناخواسته آن روزها باز تداعی می شود. سفر به شهری زیبا و دیدنی و روزهایی که در آن سپری کردید، همه خاطراتی است که هرگز فراموش نخواهد شد .

اما در این میان یکی از شهرهایی که نه تنها بسیاری از هموطنان آن را برای سفر انتخاب می کنند، بلکه گردشگران خارجی نیز به دیدن آن می آیند تا روح و جان تازه کنند و در دل تاریخ قدم بزنند، اصفهان است. 

 اصفهان شهری میزبان 
اصفهان شهری با دیدنی های بسیار زیاد است که سالانه هزاران هزار گردشگر داخلی و خارجی به بازدید از آن می‌پردازند؛ شهری که در همه فصول سال میزبان این گردشگران است و آنها آزادانه و در امنیت کامل از دیدن زیبایی های آن لذت می برند.آنها خیلی بهتر از ما می دانند، اینجا نصف جهان است.

 
نمی دانم آیا تا کنون نام پلیس گردشگری را شنیده‌اید یا نه ؛پلیسی که هدف از تشکیل آن تامین امنیت بیشتر برای گردشگران خارجی است .
در بسیاری از کشورها که مورد استقبال گردشگران قرار دارد، همچون مالزی، تایلند، کره جنوبی، ویتنام ،
 نپال، سریلانکا، هند و پرو پلیس گردشگر تا حد زیادی فعال شده است ،اما در ایران شهری که پیشتاز در این زمینه بوده است، اصفهان است .


پلیس هایی با لباس های یک شکل که مختص به پلیس گردشگری هستند و وظیفه شان نیز تامین امنیت گردشگران و البته راهنمایی آنهاست و جالب اینکه در نظر سنجی که از گردشگران خارجی به عمل آمده بسیاری از آنها عملکرد این پلیس را مثبت ارزیابی کردند و فعالیتشان برای آنها بسیار جالب بوده است . در حقیقت راه‌اندازی پلیس گردشگری برای تأمین امنیت گردشگران و جلوگیری از کلاهبرداری‌ در اماکن گردشگری است .
پلیسی که علاوه بر لباس متحد الشکل، به چند زبان خارجی نیز مسلط است و به راهنمایی گردشگران می پردازد .

 از اینکه پلیس اصفهان، همزبانم است احساس خوبی دارم 
پیتر جوان 32 ساله ای اهل آلمان است.

این را از موهای بور و چشمانش آبی اش خوب می شود فهمید؛ به خصوص اینکه وقتی با مترجمش حرف می زند، لحن تاکیدیِ زبان آلمانی، ژرمن بودنش را بیشتر اثبات می‌کند. او تاکنون به کشورهای زیادی سفر کرده و دومین بار است به ایران و به شهر اصفهان آمده است .
او از زیبایی های منحصر به فرد اصفهان می گوید و آن را شاهکاری بی نظیر می داند.

پیتر
 می گوید‌:«اصفهان بزرگ ترین موزه است». او در خصوص پلیس گردشگری و فعالیتش در اصفهان، اعتقاد جالبی دارد. «چند سال پیش که به اصفهان آمده بودم، چیزی به نام پلیس گردشگری وجود نداشت ولی برایم خیلی جالب است که در اصفهان پلیسی را همزبان خودم دیدم ؛پلیسی که با رویی گشاده من را راهنمایی کرد. من چقدر از اینکه او همزبانم بود و من به راحتی می‌توانستم سوالاتم را بپرسم، احساس خوبی داشتم».

 لحن پیتر،هنوز جدی است ولی مترجمش اینطور ادامه می دهد: «در واقع احساس امنیت در مکان دیدنی خیلی مهم است و هنگامی که این پلیس را در نزدیک خود دیدم ،خیلی خوشحال شدم. اصفهان شهر امنی است ولی اینکه یک پلیس در میدان نقش جهان و هنگام بازدید از زیبایی های آن کنارت باشد، خیلی جالب است؛ حتی من را راهنمایی نیز می کرد و این در ذهنم می ماند و خاطره خوبی با پلیسی که در کنارش عکس یادگاری گرفتم، تا همیشه در ذهنم می ماند». 



پلیس گردشگری اصفهان، کم کم دارد وارد 5 سالگی می شود 
سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان است .او در رابطه با عمر پلیس گردشگری در اصفهان برایمان گفت: «از سال 1390 این پلیس به پلیس اصفهان اضافه شد و کم کم دارد عمرش به 5 سالگی می رسد و البته در طول این مدت نیز توانسته مورد توجه گردشگران قرار گیرد .

 این پلیس با کاور مخصوص و استفاده از دوچرخه در مکان‌های تاریخی که بیشتر گردشگران خارجی از آن بازدید می‌کنند، تردد دارد و البته دفتر مرکزی این پلیس در میدان نقش جهان است . پلیس گردشگری حتما باید به زبان های خارجی مسلط باشد تا بتواند با گردشگران ارتباط برقرارکند و اگر مشکلی برای آنها به وجود آمد، به خوبی رسیدگی کند . خوشبختانه اگر چه گردشگران خارجی در اصفهان مشکلات خاصی ندارند، اما وجود این پلیس هم برایشان جالب است و هم به این گردشگران اطمینان خاطر می دهد که سفری امن و آرام را تجربه می کنند.»
روزنامه نسل فردا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ورود توریست به اصفهان هم از لحاظ اقتصادی و هم از بابت ایجاد زمینه تبادلات فرهنگی در رشد و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی شهر موثر است.بنابراین بایستی با جلوگیری از تنگ نظری و تعصبات بی مورد فضای امن با آرامش برای تشویق توریستها به سفر به شهرمان ایجاد شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار