دعوت از استاندار امسک روسیه برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشریفات سیاسی و اداری برای سفر و بازدید استاندار امسک روسیه از کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت 95 صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۵۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 28 December 2015
به گزارش ایرنا سید موسی خادمی، روز یکشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی استان و دولت افزود: گروهی از بازرگانان، سرمایه گذاران و صنعتگران روسیه در بخش های مختلف به استان سفر خواهند کرد.
وی اظهار کرد: سیاست دولت در گسترش تجارت خارجی و سرمایه گذاری های بین المللی است و کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از استان های دارای ظرفیت سرمایه گذاری و تجارت در ایران است.
خادمی بیان کرد: پیش از این، صنعتگران و تولیدکنندگان به همراهی تعدادی از مدیران بخش دولتی کهگیلویه و بویراحمد از استان امسک روسیه دیدن کردند و در جریان شرایط اقتصادی این استان قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد، دهمین استان ایران است که مسئولان آن به روسیه سفر کرده و برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری مشترک و خارجی در این کشور تلاش کرده اند اما به گفته مسئولان وزارت خارجه، سفر تیم این استان از جمله سفرهای مهم و تاثیرگذار بود.
خادمی بیان کرد: با یک سفر، مشکلات اقتصادی و تجاری استان برطرف نمی شود و باید سال ها رفت و آمد و فعالیت تبلیغاتی داشت تا به نتایج مطلوب برسیم.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات محصولات آرایشی بهدشتی، گل رز و تولیدات کشاورزی توانایی تجارت با روسیه را دارد و استان امسک روسیه می تواند در زمینه تولیدات پتروشیمی در این استان سرمایه گذاری کنند.
خادمی افزود: نقشه راه توسعه روابط اقتصادی دو استان کهگیلویه و بویراحمد از ایران و امسک از روسیه با سفر هیات تجاری و اقتصادی طرف روسی تدوین می شود.
اُمْسْک مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است که در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می رود.
فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.
گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان ماه امسال به روسیه سفر کرده بودند و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهمنامه هایی امضا کردند.
وی در بخش دیگری از این نشست به لزوم تدوین سند توسعه صادرات استان اشاره کرد و گفت: این سند باید تا پایان دی ماه امسال نهایی شود.
خادمی از نهادهای دولتی استان در بخش های گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و صنعت خواست برنامه های توسعه صادرات را نهایی کرده و در اختیار دولت قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار