حضور روحانی در مساجد ضرورت دارد

مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: لازم است که در هر مسجد یک روحانی مستقر شود و به سوالات و شبهات جوانان پاسخ دهد.
کد خبر: ۱۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 17 March 2015

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به کمبود روحانی در آذربایجان غربی، اظهار کرد: در استان ما روحانی کم بوده و به 10 هزار روحانی نیاز داریم چون یک روحانی در چندین موقعیت مجبور به ایفای نقش است.

وی ادامه داد: باید در هر مسجد یک روحانی مستقر شود نه اینکه فقط نیم ساعتی در وقت نماز در مسجد حاضر شده و بی‌آنکه در خدمت مردم و جوانان باشد و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد، مسجد را ترک کند.

قهرمانی اضافه کرد: روحانی باید در خدمت مردم باشد و از اسلام و آرمان‌های دینی حرف بزند و مردم را راهنمایی کند و اگر قصد داریم همه مسایل دینی در جامعه رعایت شود، باید روحانی در همه جا حاضر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر دولتمردان به تامین اعتبارات حوزه‌های علمیه، افزود: تا به امروز قدم محکمی از طرف دولتمردان در زمینه توسعه حوزه‌های علمیه برداشته نشده است ولی امیدواریم دولت فعلی بتواند اقدامات موثری انجام دهد.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی، گفت: 12 پروژه عمرانی اعم از ساختمان آموزشی، اداری، خوابگاهی و مساجد در حال احداث است که تا کنون این پروژه‌ها تا 50 درصد پیشرفت داشته است.

قهرمانی ادامه داد: تا کنون 250 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت این پروژه‌ها شده و تا اتمام کار نیز به 250 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی به ثبت‌نام مدارس علمیه اشاره و اظهار کرد: ثبت‌نام سال جدید حوزه‌های علمیه از 5 بهمن شروع شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار