آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای برخوردباآنفلانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمادگی مقابله با موج های احتمالی بعدی بیماری آنفلوآنزا را داریم.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 13 December 2015
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمادگی مقابله با موج های احتمالی بعدی بیماری آنفلوآنزا را داریم.

به گزارش فارس،دکتر حسین عرفانی افزود: هم اکنون موج اول بیماری آنفلوآنزا در استان فروکش کرده اما در صورت بروز موج دوم و سوم آمادگی لازم برای مقابله با بیماری را داریم.

وی اظهار کرد: آنفلوآنزا از جمله بیماری هایی است که هر ساله باعث کشته شدن تعدادی از بیماران می شود و در سالجاری نیز این روند وجود دارد.

وی ادامه داد: شهروندان بدون بیماری های زمینه ای، مطمئن باشند که در صورت رعایت بهداشت فردی هیچ مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند نیز باید بیشتر مراقب خود باشند.

وی عنوان کرد: شسشتوی مرتب دست ها، دست ندادن و روبوسی نکردن با یکدیگر و دوری از افراد بیمار از مهمترین راهکار ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

عرفانی ادامه داد: زنان باردار، کودکان زیر پنج سال بویژه شیر خواران، بیماران مبتلا به بیماری ها قلبی و عروقی، بیماران مزمن کلیوی، آسم، دیابتی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از افرادی هستند که باید بیشتر مراقب خود باشند.

وی گفت: افرادی که مبتلا به سرماخوردگی های خفیف هستند می توانند با درمان های خانگی روند بهبودی را طی کنند و نیازی به مراجعه به پزشک ندارند چرا که در برخی موارد تجمع افراد در مراکز درمانی خود باعث انتقال بیمایر به یکدیگر یم شود.

وی عنوان کرد: اما افرادی که علائم مشابه با آنفلوآنزا مانند تب بالای 38 درجه و سرفه های شدید دارند از خود درمانی پرهیز و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همدان جزو معدود استان های کشور است که همه شهرستان های آن مجهز به اتاق ایزوله تنفسی است و خوشبختانه در مسائل خدمات درمانی مشکلی در استان وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار