استاد دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی:

فدراسیون کاراته نیاز به انقلاب فرهنگی دارد

تابناک: محمد ابراهیم مرجانی، محقق و مربی کاراته که در زمینه فعالیت های علمی و ورزشی از اساتید کاراته کشور به حساب می آید معتقد است فدراسیون کاراته نیازمند یک تحول اخلاقی و کار زیربنایی بوده و شایسته است باندبازی و فعالیت های غیر اخلاقی گذشته در این فدراسیون جای خود را به ضابطه مندی و شایسته سالاری بدهد.
کد خبر: ۱۴۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 10 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، محمد ابراهیم مرجانی، محقق و مربی کاراته که در زمینه فعالیت های علمی و ورزشی از اساتید کاراته کشور به حساب می آید معتقد است فدراسیون کاراته نیازمند یک تحول اخلاقی و کار زیربنایی بوده و شایسته است باندبازی و فعالیت های غیر اخلاقی گذشته در این فدراسیون جای خود را به ضابطه مندی و شایسته سالاری بدهد.

مرجانی با انتقاد از شرایط گذشته فدراسیون کاراته کشور اظهار داشت: رئیس آینده باید تحولی نوین در مسائل اخلاقی کاراته صورت دهد و از باندبازی ها و بد اخلاقی ها و تجربیات تلخ گذشته که موجب ایجاد مشکلات عدیده در کاراته شده پرهیز کند؛ مدیر آینده باید از افراد با تجربه، توانمند، فنی و تحصیل کرده، اخلاقمدار و مورد وثوق جامعه کاراته استفاده کند تا کاراته بتواند فصل جدیدی را آغاز کرده تا همه شاهد یک تحول اساسی باشند.

وی به ضرورت توجه به مقوله آموزش اشاره کرد و ادامه داد: مسائل آموزشی در هر کشور، نهاد و ارگانی از جایگاه خاصی برخودار است و با توجه به این موضوع باید در این زمینه نیز فعالیت گسترده ای صورت گیرد تا فدراسیون از نظر فنی در زمینه های مربیگری و داوری از شرایط مطلوبی برخوردار شود.

استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بیان داشت: توجه به اخلاق و احترام به پیشکسوتان، آموزش، دور خیز برای کسب کرسی های بین المللی و بستر سازی برای بهره مندی از دانش و تجربه نیروهای توانمد و خلاق از اصول مهم بهبود وضعیت کاراته کشور است که رئیس آینده فدراسیون باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: رئیس آینده فدراسیون کاراته کشور باید در راستا موارد مذکور گام بردارد تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در جوامع بین المللی بدست آورده و با این ابتکار عمل و روابط صحیح بین المللی سیاست ورزشی و فرهنگی کشورمان را به رخ جهانیان کشیده و به دنبال آن با تلاش مضاعف و همدلی مدال های رنگارنگی را برای کشورمان در سطوح جهانی و آسیایی کسب کنیم.

مرجانی درباره احتمال حضور ناظریان در فدراسیون کاراته تصریح کرد: ناظریان از افراد با تجربه و با سابقه کاراته بوده و من از سال 62 و از دوران دفاع مقدس با وی آشنایی دارم.

وی افزود: متأسفانه از دوره های گذشته در کاراته کشور از نیروهای با تجربه و تحصیل کرده که از سرمایه های گران بهای موجود جامعه کاراته هستند استفاده نشده و یا این پیشکسوتان به دلیل وجود مشکلات اخلاقی و مدیریتی حاضر به همکاری با مجموعه فدراسیون نشده اند و خودشان کنار رفته اند.

مرجانی اضافه کرد: به هر حال این افراد از سرمایه های گرانبهای کشور هستند؛ در کشورهای پیشرفته آسیایی مثل ژاپن، نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی از معلمان بازنشسته و نمونه و افراد تحصیل کرده ، خلاق و محقق به عنوان سرمایه و برند خود بهره برده و شایستگی های آنها را در صجنه های مختلف به کار گرفته که این موضوع باید برای ما تجربه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار