معاون فرمانده ارتش جمهوری اسلامی: دنيا محو تماشای انقلاب اسلامی ايران

معاون نیروی انسانی ارتش گفت: دنيا به عنوان ضلع سوم اين انقلاب به تماشاي فعاليت‌ها و دستاوردهاي آن ايستاده است.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 29 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حسن سیفی در همایش هم‌دلی و هم‌اندیشی در بخش دشت‌سر شهرستان آمل با اشاره به اینکه باید یکصد سال بگذرد تا بسیج را تحلیل کنند، گفت: بسیج محل تغییر افکار، سامان دادن به پندار، خانه‌ای برای زندگی همه اقشار است.
اين مسئول با بيان اینکه انقلاب یعنی ریشه دواندن در درون انقلاب، یعنی نفوذ در ساواک، یعنی حاکمیت و رهبریت فقیه عاقل، زیرک و دانا و بالاترین مرجع جهان اسلام است، افزود: انقلاب یعنی مردم را به اسلام آوردن و مردم با شما همراه بودن و به اسلام آوردن است.
سيفي با تاكيد انقلاب اسلامی به همین راحتی بدست نیامد و در 22 بهمن برای رسیدن به این انقلاب هر وجب کردستان یک نفر ترکش خورد، تصريح كرد: برای این انقلاب حدود 3 هزار و 100 شهید داده است.
معاون ارتش جمهوري اسلامي يادآور شد: گروهی به رهبري امام راحل(ره) به وجود آمد که با این تفکر که  تفنگ سرجای خود باقی است، نیروهای مسلح سرجای خود باقی است، اما منهای حضور مردم امکان حکومت کردن وجود ندارد که موجب شکل‌گیری انقلاب شد.
سیفی با اشاره به اينكه افرادی با دو رویکرد تفنگ با رویکرد دین و تفنگ منهی رویکرد دین قبل از شکل‌گیری انقلاب به وجود آمده بود، تصريح كرد: آنهایی که تفنگ با رویکرد دین با تشکیل سازمان منافقین، گروه پیمان و امثالهم برای مبارزه با این انقلاب به پا خاستند و آنهایی با تفنگ منهی رویکرد دین چون چریک‌های فدایی خلق اکثریت و چریک‌های فدایی خلق منهی اقلیت به وجود آمدند تصور این بود با تفنگ منهای مردم می‌شود حکومت را بدست آورد گروه سومی در اینجا آمدند.
اين مسئول گفت: گروه دوم به این باور رسیدند که اصلا امکان ندارد با تغییر یکی از این سه قوه به خواسته‌ها رسید و راهی به جز اینکه از ریشه تغییر کند وجود ندارد و برهمین اساس به ایجاد طیف‌های مختلفی روی آورده با در دست گرفتن تفنگ در داخل دشت‌ها، کوه‌ها و جنگل‌ها سکنی گزیدند.
سيفي با تاكيد بر اينكه در سال 1330 این دو شیوه در ایران برگشته و آدم‌ها به دو قشر و دو صنف در آمدند، گفت: پس یکسری از افراد براین باور شدند با تغییر برخی از موارد چون برداشتن شاه، تغییر مجلس و سه قوه می‌توانند به آرمان‌ها، آرزوها و خواسته‌ها رسید بنابراین به تشکیل  گروهک‌هایی پرداختند.
وي انقلاب را به مانند جاده دو طرفه که یک طرفش کسانی که در داخل آن قرار دارند، طرف دیگر جهانی به تماشا می‌پردازند، توصيف و بيان كرد: انقلاب یعنی غرق شدن، تغییر عمیق پیدا کردن که برای این تغییر دو روش در دنیا داریم که سعی بر تغییر قوانین، روش‌ها و مدیریت‌ها دارند.
اين مسئول با اعلام اینکه بسیچ خانه‌ای است که در آن همه آرا و اندیشه‌های نابی که ریشه در تاریخ دین دارد و قلب آزمایش دین را در خود دارد، شکل می‌گیرد، عنوان کرد: بسیج خانه‌ای که همه اقشار می‌توانند در آن جای بگیرند، مامنی که همه در آن‌جا امنیت پیدا کنند.
سيفي با اشاره به اینکه بسیج به عنوان یکی از نیروهای نظام جمهوری اسلامی ایران، رقیب سپاه یا ارتش نیست، اظهار كرد: به گفته مقام معظم رهبری بسیج دستگاه سوم هم نیست بلکه بسیج، بسیج است.
وي اعلام كرد: با توجه به وجود این مولفه‌ها هرکسی سعی دارد تا با اجرای یکی از این مولفه‌ها اعم از نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به قدرت یابد.
 
 
خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار