کردستان در توسعه «فاوا» رتبه 29 کشور را دارد!

کد خبر: ۱۱۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 27 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، بر اساس گزارش منتشره در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی کشور، استان کردستان از نظر وضعیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در بین 31 استان کشور در رتبه 29 قرار دارد و تنها استان‌های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در رتبه‌های پائین‌تر از کردستان قرار گرفته‌اند که این وضعیت به هیچ وجه مطلوب نیست.

سازمان فناوری اطلاعات ایران زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و اخیرا وب سایت درگاه پایش جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران طبق نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران آماری را در خصوص وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) یا همان وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌های کشور در سال 93 منتشر کرده که استان کردستان نتوانسته در میان استان‌های کشور جایگاهی بهتر از رتبه 29 را کسب کند.

مطابق اطلاعات منتشر شده در این درگاه وضعیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)در استان‌های کشور به 3 بخش خوب، متوسط و ضعیف تقسیم شده که نام کردستان در میان 15 استان ضعیف کشور به چشم می‌خورد.

در بخش دیگری از اطلاعات منتشره توسط درگاه پایش جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، ضریب دسترسی به رادیو در استان 69.8 درصد، دسترسی به تلویزیون 98.4 درصد، دسترسی به تلفن 99.3 درصد، دسترسی به اینترنت در محل سکونت 29.23 درصد و ضریب دسترسی به رایانه 38.9 درصد اعلام شده است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا دولت و مسئولان و مدیران مرتبط با این حوزه در ماه‌های باقی مانده از سال 94 انگیزه و توانی برای بهبود وضعیت استان و شتاب بخشیدن به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کردستان دارند یا خیر.

کردستان در توسعه «فاوا» رتبه 29 کشور را دارد!
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار