سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب دهلران ؛

قاچاقچیان و توزیع کنندگان زغال و هیزم تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت : قاچاقچیان و توزیع کنندگان زغال و هیزم غیر مجاز در شهرستان به قید فوریت تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 09 September 2024

قاچاقچیان و توزیع کنندگان زغال  و هیزم  تحت تعقیب قضایی قرار می گیرندبه گزارش تابناک ایلام؛ حجت اله حجازی در دیدار با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت : حفاظت، صیانت و مدیریت صحیح از منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع از موضوعات بسیار مهمی است که باید همه احاد جامعه به آن توجه کنند .

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری صحیح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی باید بر اساس ضوابط قانونی باشد ؛ اظهار داشت : یکی ازموضوعات مهم که باید در دستور کار اداره منابع طبیعی قرار بگیرد حفاظت و صیانت از عرصه های ملی و جنگلی است .

 حجازی با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان دهلران اقدامات خوبی در حوزه های مختلف انجام داده است ؛ گفت : بحث مقابله با قاچاق هیزوم وزغال در راستای حراست از جنگل های منطقه از موضوعات بسیار مهمی است که باید تلاش بیشتری شود .

 وی افزود : زغال های بسته بندی شده و هیزم قاچاق در سطح معابر عمومی بخصوص جلوی مغازه کسبه باید به قید فوریت ساماندهی و با اطلاع رسانی قبلی نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران ادامه داد : خرید و فروش زغال های غیر صنعتی وهیزم توسط کسبه جرم محسوب می شود و برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد وکسبه محترم از خرید زغال و هیزم از قاچاقچیان خود داری کنند .

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه های ملی شهرستان ارائه کرد . 

جلیل فرهادی گفت : اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی و چهره به چهره با کسبه در خصوص حمل چوب و هیزم و زغال حاصله از درختان جنگلی توسط همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی صورت گرفته است 

وی بیان داشت : کسبه می توانند زغال مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز که به صورت صنعتی زغال تولید می کنند تهیه و توزیع کنند .

فرهادی گفت : با هماهنگی بین دستگاهی که با همکاران در شهرستان های اطراف صورت گرفته است ایجاد گشت های مستمر در بحث مقابله با قاچاق زغال و هیزم در دستور کار قرار دارد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان، یادآور شد: حفاظت و حراست از عرصه های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت های قضائی هستیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار