1400 هکتار بافت فرسوده در کرج وجود دارد

کد خبر: ۱۱۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 14 October 2015

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: با توجه به آمار موجود 1400 هکتار بافت فرسوده در کرج وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌ابوالفضل باقرنیا ظهر امروز در دومین کنفرانس لرزه‌شناسی و مهندسی زلزله که در دانشگاه خوارزمی حصارک کرج برگزار شد، اظهار داشت: رفع بافت‌های فرسوده در این استان یکی از مهمترین معضلاتی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی افزود: هم‌اکنون استان البرز دارای 1400 هکتار بافت فرسوده است که لازم است مسئولان با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در رفع این بافت‌ها تلاش خود را دو چندان کنند.

باقرنیا با اعلام اینکه از این میزان 750 هکتار بافت فرسوده در کرج است ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که صاحبان این گونه بافت‌ها با مسئولان همکاری‌های لازم را داشته باشند و در احیای بافت‌های فرسوده تلاش کنند.

وی تأکید کرد: البته اقداماتی در این خصوص انجام شده که با ارائه تسهیلات و پرداخت وام‌ها احیای بافت‌های فرسوده در این استان البرز سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود 12هزار واحد فرسوده مسکونی در کرج وام 500میلیون ریالی دریافت می‌کنند که ارائه این تسهیلات می تواند سهم به سزایی در احیای بافت‌های فرسوده داشته باشد.

باقرنیا گفت: البته برای پرداخت این تسهیلات بانک‌ها باید تعاملات لازم را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تفضیلی در این استان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از راهکارها برای رفع بافت‌های فرسوده در این استان بازسازی بخشی از بافت‌های فرسوده در قالب طرح تفصیلی است که این طرح هم اکنون در دست بررسی است که به زودی مصوب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار