استاندار مازندران

استان مازندران ۱۱ درصد تردد کشور را دارد

استاندار مازندران در استان با بیان اینکه مازندران 11 درصد تردد کشور را به خود اختصاص داده است و برای حفظ و نگهداری جایگاه جاده ای نیازمند توجه ویژه حوزه های ستادی هستیم
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 26 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که بصورت وبیناری با حضور استانداران سراسر کشور برگزار گردید، گفت: 

استان مازندران بدلیل همسایگی با کشورهای دریای خزر از موقعیت استراتژیک و بواسطه قرارگیری در مسیر کریدور شمال و جنوب از ظرفیت ویژه اقتصادی، صادراتی و گردشگری برخوردار است.

استاندار با بیان این که توانمندی هایی که در استان مازندران وجود دارد، منحصر به وضعیت خاص این استان است، خاطرنشان کرد:

مازندران سهم 44 درصدی تولید مرکبات کشور و سهم 38.7 درصدی تولید برنج کشور را داراست و همچینن در تولید کیوی، رتبه اول کشور را با سهم 85 درصدی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مازندران به عنوان استانی که از اقصی نقاط کشور برای بهره گیری از مواهب طبیعی و گردشگری آن به اینجا می آیند و از آن بعنوان یک ایران کوچک می توان تعبیر کرد نیازمند برخورداری از اعتبارات ملی برای تقویت زیرساخت هاست.

حسینی پور گفت: رتبه اول را در تولید و صادرات ماهیان خاویاری و خاویار و ماهیان سردآبی را استان مازندران داراست و ۶۰ درصد صیادی در آب های شمال مربوط به مازندران است و در تولید گوشت سفید ‌‌(مرغ ) رتبه اول کشور و در سویا، توت فرنگی، کلزا و چای رتبه دوم‌ کشور را داریم.

وی افزود: یکی از مزیت های مازندران در حال حاضر در شرایط تحریم صادرات این محصولات از طریق کریدور شمال به جنوب از طریق 3 بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد است و بندر امیرآباد موقعیت ژئوپلیتیک خاص خود را دارد و مورد توجه کشورهایی همچون روسیه است.

نماینده‌ عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران 11 درصد تردد کشور را به خود اختصاص داده است و برای حفظ و نگهداری جایگاه جاده ای نیازمند توجه ویژه حوزه های ستادی هستیم، افزود: با توجه به توانمندی ها و فرصت هایی که در استان داریم باید مازندران را به قطب غذای دنیا تبدیل کنیم و هدفگذاری ما این است که بتوانیم 20 درصد سبد غذایی کشور را بدست بیاوریم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار