جشنواره گردشگری و اقوام در البرز گشایش یافت

کد خبر: ۱۰۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 02 October 2015
نمایشگاه و جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی شامگاه پنجشنبه در کاخ مروارید مهر شهر کرج گشایش یافت.

به گزارش خبرنگارایرنا، در این جشنواره 120 غرفه مرتبط با حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فعال شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگارایرنا گفت: برای برپایی نمایشگاه و جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی در البرز سه هدف را دنبال می کنیم که یکی از این اهداف ، معرفی جاذبه هاو قابلیت های گردشگری این استان است .

احمد ترکاشوند افزود: تعریف یک الگو برای گردشگری استان البرز مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ مروارید است که به عنوان یک مکان تاریخی نه تنها در ایران بلکه درجهان مطرح است.

این مسوول اظهارکرد: پاسداشت آداب ، آیین ها ، رسوم و سنت های اقوام ایرانی که در استان البرز سکونت دارند از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه در البرز است .

ترکاشوند افزود:در حاشیه این نمایشگاه فرهنگی و تفریحی برای بازدید کنندگان و کودکان کلاس های آموزشی مانندباستان شناسی ، نقاشی، سفالگری، کوزه گری و غیر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 صنعت و هنر دستی استان البرز در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است،اظهار کرد: 30 غرفه این نمایشگاه به غرفه های زنده صنایع دستی اختصاص یافته است .

ترکاشوندخاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده در این نمایشگاه و جشنواره به مفاهیم گردشگری، راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری استان البرز پرداخته شده است .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت:موسیقی سنتی و محلی در این نمایشگاه پخش می شود .

وی افزود: همچنین استقرار هشت سیاه چادر ازاستانهای کرمانشاه، گلستان، لرستان ، کردستان و غیره به این نمایشگاه جلوه خاصی بخشیده است.

وی با بیان داشت : پخت انواع نان های ، غذا و آش های محلی و فروش آنها در محل نمایشگاه به بازدید کنندگان از دیگر برنامه های این نمایشگاه و جشنواره است .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره از استانهای مختلف کشورهستند که با هدف معرفی صنایع دستی، مواد غذایی و آداب و فرهنگ استانهای خود در این نمایشگاه مستقر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه کودکان، تورهای البرزگردی رایگان و سایر برنامه های متنوع و فرهنگی در این جشنواره در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان البرز قرار دارد.

این نمایشگاه ازساعت 9صبح الی 22 امروز جمعه و در روزهای غیرتعطیل ازساعت16تا 22پذیرای علاقه مندان است .

نمایشگاه وجشنواره گردشگری و اقوام ایرانی در ساعت های اولیه گشایش مورد استقبال گسترده مردم البرز قرارگرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار