کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور ضابط قضایی می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در سفر به اصفهان با اشاره به صدور کارت ضابط قضایی ویژه کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ۲۶ استان کشور در آینده نزدیک گفت: مأموریت مهم یگان حفاظت از میراث فرهنگی در نوروز، حفظ سلامت مردم و ایمنی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ 13 March 2022

سردار حسن مهری افزود: با صدور کارت ضابط قضایی فرمانده و کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سراسر کشور می‌توانند به‌عنوان ضابط قضایی نسبت به دستگیری، بازجویی، تشکیل پرونده و اعزام سوداگران میراث‌فرهنگی به دادگاه اقدام کنند.
وی گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن یگان حفاظت از میراث فرهنگی بیش از ۷ هزار و ۲۸۱ مورد اوراق قضایی به متهمان ابلاغ کرده و بیش از ۴ هزار و ۲۸۵ مورد گشت زنی در ابنیه و محوطه‌های تاریخی و باستانی سراسر کشور کرده است.
مهری افزود: ۴۹۲ مورد مقابله با تخریب آثار، ۶۱۹ مورد مقابله با حفاری غیرمجاز در ابنیه و محوطه‌های تاریخی، ۵۸۲ مورد توقیف دستگاه‌های فلزیاب از سوداگران میراث‌فرهنگی و تشکیل ۱۱۲۶ مورد پرونده قضایی برای متهمان از دیگر دستاورد‌های این یگان در طی سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: دستگیری هزار و ۸۵۸ نفر سوداگر میراث‌فرهنگی، ۶۸۸ مورد مقابله با تجاوز به حریم آثار تاریخی و دریافت ۶۶۰ مورد گزارش‌های مردمی از جمله دستاورد‌های دیگر این یگان است.
او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۶۵۷ مورد شیء تاریخی اصیل و ۷۹۴۰ شیء تقلبی کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار