بی کفایتی آل سعوددرمدیریت حج محرز است

مدیرکل اوقاف ایلام با اشاره به بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت مراسم عظیم حج، گفت: جهان اسلام برای تحقق مدیریت صحیح و اسلامی این آئین با توجه به حوادث اخیر باید به‌طور جدی‌تری چاره‌اندیشی کند.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 29 September 2015

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسن شهیدی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه‌ ایلام، اظهار کرد: اتفاقات ناگواری از قبیل سقوط جرثقیل، آتش‌سوزی چادر‌های حاجیان، فاجعه منا در روز عید قربان و ... که به شهادت عده کثیری از مسلمانان جهان و هموطنانمان منجر شد نشان از عدم‌کفایت آل‌سعود در مدیریت مراسم جهانی حج دارد.

وی با بیان اینکه آل‌سعود فقط ادعای خادمی حرمین شریفین را دارد، گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که سعودی‌ها لیاقت این عنوان را ندارند و باید جهان اسلام به‌ویژه سازمان کنفرانس اسلامی در این‌باره چاره‌اندیشی کند.

مدیرکل اوقاف ایلام با اشاره به شهادت شماری از چهره‌های قرآنی و علمی کشورمان در فاجعه منا، خاطرنشان کرد: از دست دادن چنین انسان‌های ارزشمندی، ضایعه‌ عظیم و جبران‌ناپذیری است و باید با پیگیری دول اسلامی در مجامع بین‌المللی، آل‌سعود تاوان آن را بپردازد تا در سال‌های آینده دیگر شاهد چنین مصائبی نباشیم.

شهیدی تصریح کرد: جهان اسلام برای تحقق مدیریت صحیح و اسلامی مراسم عظیم حج با توجه به حوادث اخیر باید به‌طور جدی‌تری چاره‌اندیشی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار