کوه گرم جهرم منطقه حفاظت شده می شود؟

رئیس حفاظت محیط‌‌زیست جهرم با بیان اینکه با موافقت مسئولان استانی ۵۴ هزار هکتار از اراضی جهرم به منطقه حفاظت‌شده تبدیل می‌شود، گفت: تحقق کامل این موضوع منوط به موافقت مسئولان کشوری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 28 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد‌زمان سلطانی بابیان اینکه در صورت موافقت مسئولان کشوری 54 هزار هکتار از راضی منطقه کوه‌گرم جهرم به منطقه ویژه حفاظت‌شده تبدیل می‌شود، اظهار داشت: مسئولان شهرستان و استان در این زمینه موافقت کرده‌اند.

وی افزود: این منطقه شامل گونه‌های گیاهی، جانوری و تنوع زیستی زیادی است که از جمله گونه‌های شاخص جانوری این مکان کل و بز، قوچ و میش، گونه‌های گربه‌سان و سگسان نظیر گرگ، روباه، است.

رئیس حفاظت محیط‌زیست جهرم با اشاره به گونه‌های گیاهی این منطقه، گفت: بنه، بادام، کهکم ازجمله گونه‌های گیاهی این محل است.

وی بابیان اینکه نگهبانان محیط ‌زیست به‌صورت شبانه‌روزی در این منطقه حضور دارند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده شکارچیان مراتب را سریعاً به اداره محافظت محیط‌زیست اطلاع و یا با شماره‌های 54336580 و 54336581 تماس بگیرند.

سلطانی بیان کرد: با توجه به اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط ‌زیست وظیفه همگانی است و با تخریب‌کنندگان محیط‌زیست برخورد قانونی می‌شود و این نهاد، جرائم شکار صید را تا 16 برابر افزایش داده است.

رئیس حفاظت از محیط ‌زیست جهرم تصریح کرد: شکار کل و بز، میش و قوچ به ترتیب 10 میلیون تومان، پلنگ 8 میلیون تومان و پرندگانی مانند کبک و تیهو 200 هزار تومان جریمه می‌شوند و علاوه بر آن حبس نیز در انتظار این افراد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار