مرکز توانبخشی و نگهداری پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال فرشته های زمینی خلیج فارس در بندرعباس افتتاح شد

تابناک-همزمان با هفدهمین روز از آذرماه به مناسبت نکوداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت مرکز توانبخشی و نگهداری و توانمندی فرشته های زمینی خلیج فارس افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ 08 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت مرکز توانبخشی ، اقامتی و توانمندی تحت عنوان فرشته های زمینی خلیج فارس با حضور دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست اداره کل بهزیستی استان هرمزگان، رفعت ایرانپور معاونت توانبخشی بهزیستی استان و علی جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس افتتاح و به بهره برداری رسید.


دکتر ابراهیم حسن نژاد در آیین افتتاح این مرکز ضمن تبریک گرامیداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت اظهار کرد: هدف ما کوچک‌سازی مراکز و ایجاد یک محیط کوچک مشابه محیط خانه است .


این مقام مسول همچنین ابراز داشت : تاسیس و راه‌اندازی این مراکز سعادت و توفیق است الهی که نصیب همگان نمی‌شود.

خاطرنشان می گردد:مرکز فرشته های زمینی خلیج فارس از مراکز غیردولتی سازمان با ظرفیت اسمی ۱۰ نفر می باشد که در حال حاضر تعداد ۵ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

یادآور می شود؛ در این مرکز خدماتی از قبیل: مددکاری اجتماعی ،روانشناختی پزشکی، گفتار درمانی ،کاردرمانی توان پزشکی و آموزش های پیش حرفه ای به منظور آماده سازی معلولین جهت ورود به محیط های کارگاهی و شغلی ارائه می‌گردد.


گفتنی است هدف از راه‌اندازی و تأسیس این مرکز نگهداری از پسران دارای معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال فاقد سرپرست،بدسرپرست و مجهول الهویه می باشد که به این قشر از جامعه هدف افراد دارای اختلال هوشی رشدی خفیف اطلاق می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار