سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم:

احیای سازمان نوسازی قم ضروری است

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم به ضرورت ایجاد سازمان نوسازی در راستای احیای بافت‌ها فرسوده تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 25 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به بحث ساماندهی بافت فرسوده گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم به آمار بافت فرسوده در اشاره کرد و گفت: در سال 85 هزار و 74 هکتار بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را داشتیم که امروز آخرین آمار یک هزار و 746 هکتار بافت فرسوده به غیر از سکونت‌های غیررسمی و بی‌کیفیت داریم.

وی ادامه داد: این مقدار بالغ بر 20 درصد قم را تشکیل می‌دهد و برای رسیدگی به بافت‌های فرسوده چندین سازمان دخیل هستند، شرکت عمران معصومیه یکی از محور‌ها و ماموریت‌هایش احیای بافت فرسوده است و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم اقداماتی را انجام داده‌اند.

جانقربان با بیان ‌اینکه در این زمینه اقدام جدی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در موضوع بافت‌های فرسوده در مقام اجرا اقدامات چندانی انجام نشده است، چراکه باید سازمان مستقلی مانند کلان‌شهر‌ها تشکیل شود که این پیشنهاد سال گذشته داده شد و اگر شکل بگیرد بسیار خوب است.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان مثالی در این زمینه عنوان کرد: در تهران 30 درصد بافت فرسوده از طریق همین سازمان و وام‌ها احیا شد و توانستند موفق عمل کنند و ما می‌توانیم از تجارب آنها در این زمینه بهره‌مند شویم.

وی خواستار ایجاد سازمان نوسازی در شهر قم شد و تصریح کرد: اساس‌نامه‌ای در این حوزه تنظیم شده و در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در حال بررسی است و آن را دنبال می‌کنیم تا چنین سازمانی فعال شود و شهردار تاکید دارد تا همه مسئولین مربوطه در بخش بافت فرسوده به طور کلی دقت داشته باشند.

جانقربان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده تنها بر عهده شهرداری نیست، گفت: بخشی از این اقدام حاکمیتی و بخش دیگر نیز بر عهده مردم است و از طرفی باید بتوانیم از ظرفیت سازمان‌ها استفاده کنیم تا سازمان نوسازی قم شکل بگیرد و فرآیند بافت فرسوده را دنبال کنیم و محرک توسعه‌ای ایجاد شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار