رئیس انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد گفت: دوره آموزش فیلمنامه‌نویسی انجمن سینمای جوانان طی هفت ماه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 23 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی نسرین شاه‌‌محمدی در گفت‌‌وگو با فارس اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ایران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی فیلمنامه‌نویسی کرده است که در دفاتر استان‌های کشور این دوره‌ها برگزار می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد افزود: با توجه به اینکه دولت از این برنامه حمایت مالی کرده است، بنابراین پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه معتبر و بین‌المللی به هنرجویان موفق، دفتر انجمن سینمای جوانان در دفاتر استان‌ها به ویژه مشهد برای ساخت نخستین فیلم کوتاه، مستند یا داستانی با هزینه یک میلیون تومان حمایت مالی از فیلمساز می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که میزان استقبال از این دوره‌ها را در دفاتر شهرستان‌های خراسان رضوی چگونه پیش‌بینی می‌کنید، تصریح کرد: با توجه به اینکه علاقمندان به سینما در همه برنامه‌های انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر خراسان رضوی حضور بسیار خوبی داشتند، به نظر می‌رسد که استقبال آنها از این دوره‌ها هم خوب باشد.

رئیس انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد افزود: به عنوان مثال وقتی نخستین فراخوان شرکت در المپیاد فیلمسازی نوجوانان منتشر شد، در مدت یک ماه 28 فیلم به دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله مشهد، نیشابور، گناباد، سبزوار و تربت‌جام ارسال شد که از میان آنها هفت اثر به مرحله دوم رسید و در پایان نیز سه اثر به جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همدان راه یافت.

شاه محمدی بیان کرد: وقتی نوجوانان ما با حضور در چهار جلسه ورک‌شاپ موفق شدند 28 اثر را در مدت زمان کوتاهی تولید کنند، این امر نشان‌دهنده استعداد آنها در حوزه سینمایی خراسان رضوی است، بنابراین برگزاری این برنامه‌ها و جشنواره‌ها می‌تواند به استعدادیابی کودکان و نوجوانان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار