مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از تدوین عدالت فرهنگی در سند چشم انداز فرهنگی استان خبر داد و گفت: در این سند زیر ساخت‌ها، توسعه مولفه‌های فرهنگی و جایگاه فرهنگ و هنر استان تا پنج سال آینده تبیین شده است.
کد خبر: ۹۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 21 September 2021

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: رسیدگی به امور اصحاب فرهنگ و هنر یکی از برنامه‌های مهم جامعه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در دوره کنونی نیز وزیر ارشاد زیربنای فرهنگ و هنر را عدالت فرهنگی بر مبنای قرار داده است.

 وی افزود: دراین راستا برنامه‌ها ی مختلفی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی و نیز وزارت خانه ارائه  شده است و استان‌ها نیز مجری این سیاست‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: به همین منظور  عدالت فرهنگی و سرانه فرهنگی در دولت مردمی در  دستور کار قرار گرفته است و بسته‌هایی را  وزیر ارشاد برای تقویت اصحاب فرهنگ و هنر آماده کرده است.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سند توسعه و چشم انداز برای فرهنگ را زودتر آماده کرده است  و در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد تقدیم وی شد که در این سند پیش‌بینی آینده زیر ساخت فرهنگی، توسعه مولفه‌های فرهنگی و جایگاه فرهنگ و هنر دیده شده است.

معتمدی با اشاره به اینکه به زودی این سند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد رونمایی می شود، گفت: ما در راستای عدالت فرهنگی، سرانه فرهنگی هم  دنبال می‌کنیم و این ماموریت درسالجاری به صورت استانی در حال پیگیری و هماهنگی است.

وی تاکید کرد: هر شهروند در استان اصفهان اعم از عشایری، روستایی و شهری باید دارای سرانه فرهنگی و از عدالت فرهنگی برخوردار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: البته در خصوص هنرمندان و تقویت و رسیدگی به اصحاب فرهنگ و هنر صندوق هنر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق شارژ ماهانه " هنر کارت" از هنرمندان حمایت می‌کند، افزود: سامانه تحفه و کارا برای دریافت تسهیلات با کار مزد بسیار کم برای اصحاب فرهنگ و هنر  و توسعه فعالیت آنان ایجاد شده  است.

وی در مورد اینکه سرانه فرهنگی چگونه محاسبه می‌شود، گفت: این امر بستگی به جمعیت هر شهر و روستا دارد و ما باید زیرساخت فرهنگی را توسعه دهیم و سند توسعه استان این امکان را فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هم اینک به ازای هر پنج هزار نفر یک موسسه فرهنگی و هنری در استان وجود دارد .

وی بیان داشت : ما حدود ۵۰ مولفه فرهنگی تعریف شده از موسسات فرهنگی گرفته تا قرآنی، کانون مساجد تبلیغات وسایر موارد داریم که در سند توسعه تا یک ماه آینده رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار