نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد ضرورت ورود صنایع به‌خصوص صنایع سبز به مناطق کم برخوردار کشور گفت: ورود صنایع مختلف به فریدن با توجه به‌موقعیت جغرافیایی که داراست می‌تواند منشأ توسعه، ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت معیشت باشد.
کد خبر: ۹۹۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 20 September 2021

حسین محمدصالحی اظهار کرد: تاکنون صنایعی همچون نخستین مزرعه رمز ارز کشور که به این منطقه ورود کرده با توجه به مسائل زیست‌محیطی و آمایش سرزمینی بوده است.

محمدصالحی تأکید کرد: مزرعه رمز ارزها به‌عنوان نخستین مزرعه استخراج رمز ارزهای دارای  مجوز در کشور مشغول به فعالیت شده است که تاکنون زمین و سوله‌های موردنیاز آن در حال آماده‌سازی است.

به گفته او برای رشد و توسعه به‌خصوص در بخش اقتصاد باید همپای سایر کشورها از بازارهای سود ده تجاری بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از معاملات و فرصت‌های جهانی استفاده کرد و از سوی دیگر با ایجاد یک سری از قوانین و مقررات می‌توان از سوءاستفاده‌های احتمالی پیشگیری کرد.

کسانی که حوزه رمز ارزها و ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند باید در چرخه قانونی قرار بگیرند که در کنار پرداخت مالیات و عوارض بتوانند از برق یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: رمز ارزها اگرچه برای منطقه می‌تواند اشتغال داشته باشد در زمینه‌های اقتصادی دیگر نیز می‌تواند اثرگذار باشد و توسعه منطقه‌ای را به همراه داشته باشد و این در حالی است که نباید تصور کرد ضرورتی برای ورود دیگر صنایع به این شهرستان وجود ندارد.

محمدصالحی توضیح داد: در کنار این صنعت با ایجاد دانشگاه علمی کاربردی باعث توسعه ارتباطات و رفت‌وآمدها به منطقه خواهیم شد و در ادامه می‌توانیم شاهد کاهش نرخ بیکاری و توسعه شهرستان باشیم.

او اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم با ارائه مشوق‌های مختلف سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به منطقه فریدن هدایت کنیم تا با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و شرایط خاص جغرافیایی شهرستان آینده بهتری را ایجاد کنیم.

محمد صالحی گفت: فریدن شهرستان کم برخوردار از اشتغال معرفی‌شده است و توانسته‌ایم مصوباتی برای آن داشته باشیم  که تخفیف برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد ازجمله معافیت 20 ساله مالیاتی که انگیزه‌ای ایجاد می‌شود تا سرمایه‌گذاران به این منطقه ورود داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: ایجاد دو هزار شغل طی 4 سال وعده‌ای بوده است که به مردم این شهرستان داده‌ایم که تلاش می‌شود با ایجاد شرکت دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و ورود صنایع در منطقه توسعه مشاغل خورد و کلان را داشته باشیم تا محرومیت را از همه شهرها و روستاها حذف کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار