بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک؛
تابناک: در کوه صفه اصفهان جانوری به نام "خدنگ" زیست می‌کند که تخصصش مارگیری است و غذای آن مار بوده و تعداد آن در پارک زیاد است.
کد خبر: ۹۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 21 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در بسته حوادث و اتفاقات ناگوار این هفته به موضوع، هتک حیثیت همسر در شبکه های مجازی، سقوط درخت روی خودرو و سوختگی دو جوان در حین ساختن ترقه و .... پرداخته شده است.

سرهنگ رضا عرب عامري، فرمانده انتظامي شهرستان لنجان استان اصفهان، اظهار کرد: درپي شكايت خانمي مبني بر اينكه فردی ناشناس با درج نام و شماره تلفن و مطالب توهين آميز در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي باعث هتك حيثيت وي شده است موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: كارشناسان پليس فتا پس از انجام تحقيقات علمي و تخصصي در فضاي مجازي هويت متهم را شناسايي و او را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لنجان استان اصفهان تصریح کرد: متهم پس از دستگيري اقرار کرد که پس از گذشت چندسال از بروز مشكلات خانوادگي و اختلاف شديدي كه با همسر خود داشتم به خاطر انتقام گرفتن از او اقدام به درج مطالب توهين آميز در شبكه‌هاي اجتماعي برضد او كردم.

سرهنگ عرب عامري خاطرنشان کرد: با اعتراف صريح متهم در اين زمينه پرونده تشكيل و وي برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

سوختگی با ترقه


دكتر غفور راستين، مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان اصفهان ، اظهار كرد: ساعت 14 و 23 دقيقه بود كه فردي در تماس با اتاق فرمان فوريت‌هاي پزشكي اعلام كرد دو جوان 18 و 19 ساله در يك كارگاه در حوالي شهر زازران بر اثر انفجار ترقه دچار مصدوميت شده‌اند.

وي افزود: پس از اعلام گزارش اين حادثه بلافاصله يك واحد امداد اورژانس پيش‌بيمارستاني از خميني‌شهر بر بالين مصدومان حاضر شدند و هر دو مصدوم را كه هنگام ساخت ترقه براي مراسم عروسي و انفجار ناهنگام آن دچار سوختگي 20 درصد از ناحيه دست و پا و صورت شده بودند را پس از انجام اقدامات درماني اوليه به بيمارستان سوانح سوختگي امام موسي كاظم (ع) انتقال دادند.

دستگیری شرور مسلح یکی از محلات اصفهان

سرهنگ اكبر عاصمي، رييس پليس امنيت عمومي استان اصفهان ، اظهار كرد: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با اقدامات شرارت آميز و ايجاد درگيري مسلحانه و قدرت‌نمايي با سلاح سرد، باعث ايجاد ناامني در يكي از محله‌هاي شهر اصفهان شده بود موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت.

وي افزود: پس از انجام تحقيقات ميداني، مخفيگاه اين فرد شناسايي و طي هماهنگي با مقام قضائي در يك عمليات ضربتي و شبانه دستگير شد.

رييس پليس امنيت عمومي استان اصفهان خاطرنشان كرد: در بازرسي به عمل آمده از محل سكونت متهم، شش قبضه سلاح سرد از نوع قداره، سه قبضه چاقوي نامتعارف، يك قبضه پنجه بكس، يك عدد پايپ مخصوص استعمال شيشه، يك قوطي افشانه اشك آور دفاع شخصي و مقاديري مشروبات الكلي كشف شد.

سرهنگ اكبر عاصمي با بيان اينكه شرارت، مزاحمت و رعب و وحشت در بين مردم از جمله جرايم خاص محسوب شده و قانون براي مرتكبان اين اعمال مجازات سنگيني در نظر گرفته است، تصريح كرد: پليس با تمام توان در راستاي تامين نظم، امنيت و آرامش شهروندان تلاش كرده و به هيچ فردي اجازه نخواهد داد با اقدامات غير قانوني و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومي و آسايش مردم را فراهم كند.

سقوط درخت روی خودروی پارک شده

روز پنج‌شنبه بر اثر وزش باد شدید در اصفهان، بخش از تنه یک درخت در خیابان کمال اسماعیل بر روی خودروی پارک شده در کنار خیابان سقوط کرد.

عصر روز پنج‌شنبه در شهر اصفهان، وزش باد شدید و بارش پراکنده و رعد و برق را شاهد بودیم که بر اثر این شرایط جوی در خیابان کمال اسماعیل، قسمتی از یک درخت بر روی یک خودروی سمند که در کنار خیابان پارک شده بود سقوط کرد.


خوشبختانه این اتفاق هیچ تلفات جانی به همراه نداشت و تنها خسارتی جزئی به خودرو برجا گذاشت.

ماجرای مار چندمتری کوه صفه

وحید خسروی ، مدیر مجموعه کوهستانی صفه اصفهان ، با اشاره به کلیپ پخش شده در فضای مجازی مبنی بر وجود یک مار بسیار طولانی و چندین متری در پارک کوهستانی صفه اصفهان اظهار داشت: اینکه فیلم در کوه ضبط شده یا نه خودش جای سئوال دارد زیرا ممکن است در کوه‌های اطراف صفه یا در رشته کوه‌های دیگر صفه باشد.

وی افزود: صفه بخشی از رشته‌کوه زاگرس به شمار می‌رود و از لحاظ ترکیب کوهستان به آن تشابه دارد اما نمی‌توان به طور قطعی گفت فیلمی که در شبکه‌های مجازی پخش شده، کوه صفه اصفهان است.

مدیر مجموعه کوهستانی صفه اصفهان بیان کرد: در کوه صفه مار وجود دارد اما اینکه تائید کنیم این مار مربوط به کوه صفه باشد یا نه و اینکه نوع مار چه چیزی بوده و خطرناک است یا خیر، جای سئوال دارد زیرا من خودم بارها این کلیپ را دیده‌ام.

وی تصریح کرد: بعید می‌دانم چنین ماری در کوه صفه باشد زیرا هر روز کوهنوردها به کوه صفه می‌روند و اینکه شخصی این مار را پیدا کند و فیلم مار را بگیرد، بسیار بعید است. اگر چنین اتفاقی افتاده بود به ما اعلام می‌شد، حتی در این مورد هیچ اطلاعی به ما داده نشده و یا با 125 نیز تماس گرفته نشده است.

خسروی با بیان اینکه به اینکه ممکن است این فیلم مربوط به صفه نباشد گفت: بعید می‌دانم کلیپی که پخش شده واقعا مربوط به صفه باشد، شاید مار در کوهی بوده و صدا روی این فیلم گذاشته‌اند، اما با این وجود در حال تحقیق هستیم تا شخصی که کلیپ را گرفته پیدا کرده و از او خواهش کنیم از محلی که این کلیپ را گرفته و اعلام کرده این مار در کوه صفه است را به ما نشان دهد.

وی اظهار داشت: البته در این زیستگاه مار و حیوانات دیگر زیادی زندگی می‌کنند، در اینجا خدنگ، بزمجه، شغال و روباه وجود دارد که با مردم کاری ندارند و آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کنند.

مدیر مجموعه کوهستانی صفه اصفهان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته گزارش گزیدگی عقرب در کوه وجود داشته اما گزارشی از مارگزیدگی در این یک سال گذشته وجود داشته است. حتی اگر ماری هم در این کوه وجود باشد، در مکانی زندگی می‌کند که محل تردد انسان‌ها نباشد و خودش را از محیط‌هایی که انسان‌ها تردد می‌کند، فاصله می‌گیرد.

خسروی خاطرنشان کرد: البته در کوه صفه اصفهان جانوری به نام "خدنگ" زیست می‌کند که تخصصش مارگیری است و غذای آن مار بوده و تعداد آن در پارک زیاد است. مار در صفه خیلی کم وجود دارد زیرا می‌توان گفت خدنگ‌ها ریشه مار را در کوه صفه کنده‌اند.

خسارت تگرگ به سمیرمی‌ها

محمد حسین نصرتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم، هنگام بازدید از مزارع و باغ های شهرستان سمیرم افزود: کارشناسان ستاد بحران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حال بررسی خسارت در نقاط حادثه دیده شهرستان هستند.

وی گفت: در سال جاری خسارات مختلف به علت وقوع بلایای طبیعی از جمله سرمازدگی، بارش تگرگ و وزش باد شدید به کشاورزان و باغداران شهرستان سمیرم وارد شد و در برخی باغها هیچ محصولی قابل برداشت نیست.


نصرتی ضمن انتقاد از صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سمیرم خاطر نشان کرد: به دلیل بی اعتمادی مردم به صندوق بیمه کشاورزی به خاطر عمل نکردن به تعهدات اش در سال های گذشته، تعداد زیادی از باغداران، باغها و محصولات خود را بیمه نکرده اند.

فرماندار سمیرم با اعلام نارضایتی کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: بخش وردشت بیشترین خسارت را از بارش تگرگ داشته و ضروری است کارشناسان بیمه خسارت وارده به کشاورزان را رسیدگی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم هم گفت: بارش تگرگ خسارت زیاد به مزارع و باغ های شهرستان طی چند مرحله وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت وارده را بررسی و گزارشها را جمع بندی و به مدیریت بحران شهرستان و استان ارائه خواهند کرد.

احمد تیموری از مسوولان بیمه خواست توجه بیشتری به گلایه و اعتراض کشاورزان محلی داشته باشند.

قطعی آب در ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستای اصفهان


هاشم امینی، مدیرعامل ‌آبفای اصفهان با اشاره به قطعی آب در ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستای اصفهان در روز یکشنبه هفته جاری، گفت: به دلیل گل‌آلود شدن آب در تصفیه‌خانه بابا شیخ‌علی اصفهان آب برخی مناطق قطع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار