واشياني‌پور :
تابناک: ندا واشياني پور پس از "آمنه جعفري يگانه" كه نخستين زن اصفهاني راه يافته به اولين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان بود و پيش از ورود به شورا تنها با كتابخانه‌هاي شهرداري همكاري داشت، دومين زني است كه به شوراي شهر اصفهان راه يافته است.
کد خبر: ۹۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 21 September 2015
وي كارشناس ارشد مديريت فرهنگي است، 15 سال مجري تلويزيون بوده و در حال حاضر سخنگو و منشي دوم شورا است و در كمسيون‌هاي فرهنگي- اجتماعي و بهداشت و سلامت شوراي اسلامي شهر اصفهان فعاليت دارد. واشياني پور از ميان 21 عضو شوراي اسلامي شهر در رتبه هفتم كسب آرا قرر داشت و با مهدي باقربيگي و رسول جزيني از ائتلاف مستقل راه سوم وارد شوراي شهر اصفهان شد.

وي كه از ابتداي ورود در صف موافقان ادامه فعاليت مرتضی سقاییان‌نژاد - شهردار سابق- بود در کمتر از دوسال به یکی از منتقدان او تبدیل شد و نخستين عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بود كه از مشکلات اقتصادی درون شهرداری پرده برداشت و کلید استیضاح شهردار را زد.

واشياني‌پور اگرچه هيچگاه به عنوان تنها زن شوراي شهر اصفهان حتي به صورت صوري وارد رقابت براي رياست يا نائب رييسي شوراي شهر نشد و تنها به عنوان كانديد براي منشي يا سخنگو وارد عرصه رقابت با مردان شد، اما معتقد است به عنوان يك نماينده زن نبايد تنها براي زنان فعال باشد، بلكه بايد براي بهبود شرايط مردان جامعه نيز تلاش كند.

وي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به آنچه در این دو سال گذشته در شوراي شهر اصفهان گذشته اظهار كرد: شورای کلان‌شهري مانند اصفهان كه با مشکلات متعدد و متنوعي کلنجار می‌رود بنابراين باید با دقت و حساسیت خاصی وارد موضوعات شهري شود.

مردم نباید از مترو نا اميد شوند

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم شوراهای اسلامی بحث بودجه‌های شهرداری است، گفت: برای اینکه بودجه یک شهر بسته شود اقدامات متعددی باید صورت بپذیرد؛ تمام ردیف‌ها دقیقا بررسی می‌شود و پروژه‌های تعریف شده برای بودجه نیز بازدید می‌شوند و همه اعضا شورای شهر با پروژه‌های در دست ساخت شهرداري آشنا هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادمه داد: سپس پروژه‌ها از لحاظ اجرایی در قالب کمیسیون تقسیم شده و در کمیسیون‌ها سیاست گذاری بر روی طرح‌ها انجام می‌شود یعنی در کمیسیون سوابق یک لایحه بررسی می‌شود طرح توانمند سازی شده و به صحن شورا می‌آید.

واشیانی پور به فعالیت دو ساله شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، احداث سرای بانوان، پردیس‌های فرهنگی، ایجاد پارک ویژه برای افراد خاص مثل معلولان فعالیت‌هایی است که یا اجرایی شده یا طرح آن برای اجرایی شدن ارسال شده است.

وی تاکید کرد: دو سال است شورای اسلامی شهر اصفهان برای مترو اصفهان مدادم در حال تلاش است تا این پروژه به هر ترتیبی که شده راه اندازی شود، چراکه نباید امید مردم را ناامید کنیم و به همین دلیل در این راستا تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

نمره تعامل شورا با مردم 20 نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به توجه شورای چهارم به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: شورای چهارم نگاه فرهنگی تفریحی به مناطق محروم دارد و به همین دلیل طرح تمرکز بودجه در مناطق محروم را در دستور کار قرار داده‌ایم تا درآمدهای شهرداری متمرکز شود و در مناطق محروم که درآمد ندارند رویکرد محرومیت زدایی ایجاد شود البته مشخص نیست که این طرح به بودجه سال 95 برسد یا خیر اما تلاش این است که این نگاه در بودجه ایجاد شود.

واشیانی پور در خصوص ارتباط شورا با مردم گفت: برخی از اعضای شورای شهر در دفاترشان به مردم پاسخ می‌دهند و برخی دیگر نیز خودشان به محلات سرکشی می‌کنند، البته نمره تعامل شورا با مردم 20 نیست اما خوب است و اعضای شورای شهر قطعا هر مشکلی که به آن‌ها انعکاس داده مي‌شود برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.

وی در خصوص ارتباط شهرداری با مردم و تکریم ارباب رجوع در این ارگان تصریح کرد: شهرداری در مورد ارتباط و تکریم ارباب رجوع بسیار ضعیف است و با توجه به اینکه شهردار سابق از کار کنار رفته و شهردار جدید آمده است هنوز تغییری در این موضوع رخ داده، به نظر مي‌رسد شهرداری یاد نگرفته با مردم چطور رفتار کند چراکه کسی نیست که مردم را در شهرداری راهنمایی کند.

حتي کارمندان ساده شهرداری رفتار درستي با شهروندان ندارند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری باید به مردم توجه و نگاهی کافی داشته باشد، اظهار کرد: از برخورد شهرداری با ارباب رجوع گزارشات متعددی به شورای شهر می‌رسد که حتی کارمندان ساده شهرداری رفتار درستي با شهروندان ندارند.

واشیانی پور اضافه کرد: تذکرات متعددی به شهرداری در این خصوص داده و اعلام شده است که در مورد بندبند کارهای انجام شده در شهرداری باید برای مردم فاکتور صادر شود و فرمول محاسبه مصوب شورا نیز در کنار هر فعالیتی ذکر شود زيرا مردم در شهرداری سرگردان هستند که چه هزینه‌اي را بابت چه اقدامي باید پرداخت کنند.

وی در خصوص تذکرات اعضای شورا و نگاه شهرداری نسبت به این تذکرات گفت: هر شنبه که جلسه علنی شورای شهر برگزار می‌شود، 5 نفر از اعضای شورا می‌توانند تذکر دهند و شهرداری نیز موظف است به تذکرات پاسخ دهد، اما هر نفر از اعضای شورای شهر که تذکری می‌دهد اولا باید متمرکز روی تذکرشان ادامه کار را پیش ببرند یعنی خودشان باید پیگیر تذکر داده شده باشند تا به حصول نتیجه برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در دو سال گذشته 356 لایحه در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته که 344 لایحه مصوب، 12 لایحه غیر مصوب، 12 لایحه دو فوریتی و سه لایحه نیز یک فوریتی بوده است، همچنین در مدت 334 لایحه عادی نیز داشته‌ایم.

واشیانی پور تاکید کرد: اعتقاد شخص بنده این است که برای برخی مصوبات از رسانه‌ها دعوت به عمل آید تا هم با روند مصوبه آشنا شده و هم چگونگی تصویب آن برای رسانه مشخص شود.

شانه به شانه میراث فرهنگی حرکت مي‌كنيم

وی در خصوص خط یک و دو متروی اصفهان و چگونگی تقابل شهرداری و میراث فرهنگی گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است پس میراث فرهنگی قطعا شناسنامه و هویت تاریخ این شهر است و نابود کردن این هویت به خاطر تکنولوژی اشتباه محض است، کما اینکه در شهرهای دنیا این کار انجام شده است و شورا شانه به شانه با میراث فرهنگی حرکت مي‌كند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: متاسفانه امروز مترو به کندی پیش می‌رود و با اینکه جلسات متعددی میان شورا و میراث فرهنگی داشته‌ایم، یعنی اینکه میراث فرهنگی مشکلی با خط يك مترو ندارد، پس روند پیش روی با سرعت بالاتری ادامه يابد.

واشیانی پور با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها در اصفهان گفت: شورای شهر با اینکه جشنواره یا جشنی در اصفهان برگزار شود مخالف نیست، اتفاقاً شورا همواره به دنبال برگزاری جشنواره‌های متعدد بین‌المللی و ملی است، اما با بریز و بپاش‌ها مخالف است بحث اصلی این است که اگر جشنواره‌ای در اصفهان برگزار می‌شود باید به سطح مناطق و محلات کشیده شود.

وی با بیان اینکه در بحث جشنواره‌ها در حال پیگیری کمیته‌ای به نام کمیته مدیریت هزینه‌ها هستیم، اظهارکرد: بستر برای برگزاری جشنواره مخصوصاً جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان فراهم است و اصفهان آمادگی برگزاری هر جشنواره ای را دارد.

مردم اصفهان از سينما استقبال نمي‌كنند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در بحث جشنواره کودک و نوجوان بستر آماده است و تصمیم گرفته‌ایم همگی میدان را برای فعالیت شهرداری در این زمینه باز نگه داریم تا خودش تلاش کند و جشنواره را در اصفهان برگزار کند، اما اگر به شورا احتیاج باشد ما با تمام قوا وارد می‌شویم چراکه جشنواره فيلم كودك و نوجوان بايد كامل در اصفهان برگزار شود و دوم اینکه این جشنواره قطعا در اصفهان برگزار شود.

واشیانی‌پور با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اصفهان گفت: در این استان در اکثر مواقع همه مدیران و مسئولان یک نکته و یا یک موضوع را می‌خواهند عنوان کنند، اما به دلیل نبود ادبیات واحد و نبود یک پارچگی در مدیران این بحث چندین مدل مطرح می‌شود در حالی که همه مدیران اصفهانی می‌خواهند سطح فرهنگ مردم اصفهان ارتقا یابد، شهر در چهارچوب‌های معین یک شهر توریستی و جهانی قرار گیرد.

وی در خصوص سینماها و ساخت پردیس‌های سینمایی در اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات متعدد اصفهان که بارها و بارها در کمیسیون فرهنگی در خصوص آن بحث شده این بوده که چرا مردم اصفهان از سینما استقبال نمی‌کنند و دوم چرا روزنامه و مطبوعات نمی‌خوانند.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان به اشاره به این دو معضل فرهنگی ادامه داد: طرح ساخت پردیس‌های اجتماعی در دستور کار است این پردیس‌ها مکان‌های تفریحی هستند و تمام شرایط یک تفریح سالم را در خود دارند ساخت چنین پردیس‌هایي در اصفهان بسیار مدنظر بوده چراکه واقعا اصفهان از نبود مکان تفریحی رنج می‌برد.

نگاه واحد به مشكلات وجود ندارد

واشیانی پور تاکید کرد: باید با این واقعیت کنار بیاییم که امروز اصفهان در کشور بهترین نیست و در عصر رقابتی که شهرهای دیگر کشور شروع کرده‌اند، شاید اصفهان از آن‌ها هم عقب بیافتد چراکه نگاه واحد به مشکلات در اصفهان به وجود نمی‌آید.

وی به بحث اصفهان و گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بسیار ساده در بحث گردشگری اصفهان سرویس‌های بهداشتی است برای مثال این مشکل در میدان امام (ره) بسیار مشهود است در حالی که برای طرح‌های کلان گردشگری فرش قرمز را زیر پای سرمایه گذار پهن کرده‌ایم و مطمئن هستم که شهردار جدید نیز معتقد است اصفهان بايد شهری توریستی با آیتم‌های توریستی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به وضعیت رسانه‌های اصفهان به خصوص مطبوعات محلی اشاره کرد و افزود: لایحه حمایت از مطبوعات محلی در کمیسیون‌های مورد نظر شورا در حال بررسی است، البته نظر شورا این است که بسته حمایتی باید فقط از مطبوعات حمایتی باشد و به سمت وابستگی نرود و این لایحه امسال مصوب می‌شود.

صفه و ناژوان تنها تفريگاه‌هاي اصفهان

واشیانی پور به رسانه‌های شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در خصوص روزنامه اصفهان زیبا از ابتدا قرار بر این بوده که پس از مدتی این روزنامه مستقل شود پس به همین دلیل بودجه را صفر کردیم، اما در مورد ایمنا بحث فرق می‌کند و ما مدام این رسانه‌ها را رصد کرده و از آن‌ها غافل نمی‌شویم و تاکنون هم مشکلی برای این دو رسانه پیش نیامده است.

وی با بیان اینکه هیچ زنی نباید در اصفهان بیرون از خانه بخوابد یا کارتن خواب باشد اشاره کرد و گفت: ما برای تجهیز و راه اندازی مددسراي بانوان 200 میلیون تومان در بودجه سال جاری شهر گنجانده‌ایم و مدیریت مددسرا را نیز به بهزیستی سپرده‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تفریح مهم‌ترین نیاز امروز جوانان اصفهانی است که جنسیت هم ندارد، چراکه علاوه بر زنان بايد برای مردان نيز مکان‌های تفریحی در اصفهان داشته باشیم و امروز مردم اصفهان فقط کوه صفه و پارک ناژوان را برای تفریح در اختیار دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
سرکار خانم واشیانی
میشه لطف کنید از مسئولین استان و شهر سوال کنید استان اصفهان چرا باید 5000 میلیارد تومن به خرانه دولت واریز کند اما دولت بودجه کافی را برای اتمام طرح های عمرانی به این استان اختصاص نمیده . اگر قراره مردم اصفهان مالیات بدند ولی در استان خودشون خرج نشه ، مردم باید از پرداخت مالیات خودداری کنند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار