سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: گزارش‌های دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان از از وضعیت بحرانی حاد استان حکایت دارد.
کد خبر: ۹۸۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 03 August 2021

حجت‌الله غلامی،افزود: روزانه بیش از ۵۵۰ نفر در استان بستری و تنها حدود ۲۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

وی ادامه داد: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بیمارستانی در مراکز درمانی استان اشغال می‌شود و در شرایط کنونی با ادامه این روند، ظرفیت همه بیمارستان‌های استان کامل خواهد شد.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار داشت: از مجموع چهار هزار و ۹۰۰ تست "پی سی آر" گرفته شده در یک روز، تست ۲ هزار و ۳۰۰ نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد از آنها مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: امکانات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان در حال اشباع است و بستری‌ها به اورژانس، راهروها و فضاهای خالی بیمارستان‌ها هم کشیده شده است.

غلامی با بیان‌اینکه با کمبود کادر درمان، پزشک و پرستار در استان مواجهیم، تصریح کرد: امروز از حداکثر امکانات درمانی استفاده می‌کنیم اما باید در کنار استفاده گسترده از واکسن، ملاحظات پیشگیری هم در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌ انجام شده از امشب همه محدودیت‌های طرح جامع هوشمند شامل پنج محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز طرح جامع هوشمند محدودیت‌های پنجگانه به منظور کنترل کرونا مورد تصویب قرار گرفت به این صورت که ادارات با یک سوم و دوم سوم دورکاری برای مشاغل غیرضروری فعال و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ هم تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: موارد مهمی در جلسه امروز این ستاد مورد تاکید قرار گرفت و کلیه شهربازی‌ها در هر مقیاس در کلیه بوستان‌های شهرهای استان بطور کامل تعطیل خواهد بود و مسوولیت این کار با شهرداران است.

به گفته وی، کلیه موسسات آموزشی غیرانتفاعی و مراکز آموزشی نیز بطور کامل تعطیل خواهد بود و مسوولیت این تعطیلی با مدیرکل آموزش و پرورش استان است.

غلامی افزود: کلیه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در استان تنها بصورت بیرون بر امکان فعالیت دارند و مجاز به ارائه خدمات در داخل رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها نیستند و وظیفه نظارت بر این بخش و تعطیلی تالارها و سالن‌های پذیرایی و اماکن مشابه بر عهده سازمان صمت و اتاق اصناف خواهد بود.

وی افزود: کلیه باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و بدنسازی و سایر فعالیت‌های ورزشی جمعی باید تعطیل شوند و مسوولیت آن نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان است.

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، ایست و بازرسی در کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های ۹ گانه استان که بارها بصورت ویژه مسدود شده از ساعت ۱۱ فردا(چهارشنبه) فعال خواهد شد و به هیچ خودروی غیربومی اجازه ورود به استان داده نخواهد شد.

غلامی بیان کرد: تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد بطور مجدد از امشب فعال و نظارت تصویری از مرکز کنترل ترافیک شهرداری فعال و پیامک جرائم ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس راهور از ساعت ۲۲ امشب در سطح خیابان‌ها حضور خواهد داشت تا ترددها کاهش پیدا کند.

معاون استاندار اصفهان گفت: جریمه ورود خودروهای غیربومی به استان یک میلیون تومان خواهد بود و از فردا(چهارشنبه) هر خودروی غیربومی پس از اعمال قانون، متوقف و به خارج از استان هدایت خواهد شد.

وی یادآور شد: شهرهایی مانند باغبهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاصر، فریدونشهر، سمیرم و خوانسار که از جاذبه گردشگری برخوردارند بر اساس هماهنگی با شهرداری‌ها و فرمانداری‌های این مناطق، از ورود به این شهرها جلوگیری خواهد شد.

غلامی افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده، بازرسی‌ها و نظارت‌ها از امشب در کلیه سطوح توسط تیم مشترک اتاق اصناف، دادستانی و صمت در سطح شهرهای استان فعال خواهد شد و امیدواریم که این بازرسی و نظارت‌ها تخلفات را کنترل کند و شهروندان هم پروتکل‌ها را بطور کامل رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است و امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها، نظارت‌ها و بازرسی‌هایی که از فردا(چهارشنبه) بصورت ویژه انجام خواهد شد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بالای مرز ۸۰ درصد برسد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: پیشنهاد تعطیلی‌ها از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه و این موضوع به ستاد ملی منتقل و همه تعطیلی‌ها در سطح کشور تنها از طریق ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد بنابراین تعطیلی‌ خاص استان اصفهان نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار