طرح تونل خوانسار به بویین میاندشت، شاه راه غرب استان اصفهان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۹۸۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ 01 August 2021

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه گفت: این تونل در کیلومتر هفت جاده خوانسار به بویین میاندشت، در کوه‌های معروف به پنج پنجه و در دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

علیرضا قاری‌قرآن افزود: برای این طرح تا کنون بیش از ۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه جاده اتصالی خوانسار به بویین میاندشت دارای شیب‌های طولی و افقی بسیار تند بود، سال‌های ۹۰ و ۹۱ مطالعاتی بر روی این محور انجام پذیرفت و نهایتاً احداث تونل مدنظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای تونل، بهسازی و ایمن‌سازی محور خوانسار به بویین میاندشت بوده است گفت: طول تونل حدود هزار و ۲۰۰ متر است و حفاری مقطع تونل به صورت کامل اجرا و عملیات لاینیگ تونل به طول ۶۳۵ متر و دیوارسازی و کف‌سازی به طول ۷۳۹ متر انجام شده است.

وی درباره راه‌های دسترسی تونل خوانسار به بوئین میاندشت افزود: راه‌های دسترسی به تونل از سمت خوانسار حدود ۱۴ کیلومتر بوده که مطالعات اولیه آن انجام شده است و تا بهشت فاطمیه ادامه دارد و به کنارگذر خوانسار متصل می‌شود و به این ترتیب یک رینگ را برای خوانسار به وجود می‌آورد همچنین از سمت شهرستان بویین میاندشت حدود هشت کیلومتر راه سازی نیاز دارد تا به جاده حسین‌آباد متصل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان است و سه استان اراک- اصفهان- خوزستان را متصل می‌کند که با بهره برداری از آن کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر و افزایش ایمنی در تردد را همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار