در شرایط حاد کرونایی
روزهای پایانی فعالیت شهرداری اصفهان روزهایی است که هر روز شاهد یک افتتاح پروژه در سطح شهر هستیم.
کد خبر: ۹۸۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 01 August 2021

روزهایی که شهرداری اصفهان تلاش می کند حتی پروژه هایی که درصدی از آنها همچنان تکمیل نشده را افتتاح کند تا در یک هفته باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید آمارهای پروژه های نیمه تمام خود را تا حدودی کاهش دهد.
افتتاح ناقص پروژه های بزرگ با اصطلاح فاز بندی پروژه داستان تازه ای در اصفهان نیست. پیش تر از این نیز پروژه های بزرگی بودند که هر فاز آن بیش از دو بار افتتاح شدند و در عمل هنگام بهره برداری از فاز جدید کهنگی و تخریب فازهای قبلی داستانی جدید را رقم میزد.
اصفهان امروز به قبرستان طرح های نیمه تمام شهره است طرح هایی که هر کدام سال هاست گرد و غبار بی مسئولیتی را در این شهر و استان فریاد می زند.
طرح های نیمه تمام اصفهان به اندازه ای زیاد است که نمی توان از همه آنها سخن به میان آورد؛ چندی پیش نعمت‌الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در خصوص سهم اصفهان از طرح‌های نیمه تمام دولتی گفت: در حال حاضر در کشور ۵ هزار طرح ملی و ۶۵ هزار طرح استانی نیمه تمام وجود دارد که سهم استان اصفهان برابر با ۳ هزار طرح است.
در این میان گفته می شود مرحله اول و دوم طرح بزرگ ساخت و ایجاد مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، قرار است امروز افتتاح شود پروژه ای که بعنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.
مرحله اول و دوم این پروژه که امروز افتتاح می شود شامل بحث تملک، عملیات عمرانی، احداث محوطه، سالن ها و ساختمان اصلی است.
مرحله سوم نیز شامل تکمیل تجهیزات در عملیات اجرایی این طرح بزرگ از امکانات به‌روز و استاندارد جهانی استفاده شده است.
با توجه به گفته ها و مستنداتی که برخی از رسانه ها از آن یاد کرده اند شرایط حاکی از آن است که کل سیستم اعلام و اطفاء حریق پروژه راه‌اندازی نشده است و هیچکدام از آب‌افشان‌های سقف سالن اصلی نصب هم نشده است.
گویا سالن اصلی دارای چند درب خروج اضطراری در مواقع آتش سوزی است که تمامی مسیرهای آن‌ها در حال حاضر مسدود بوده و قابل استفاده نیستند، درواقع در صورت وقوع حادثه افراد در سالن محبوس خواهد و حادثه ناگواری رخ خواهد داد.
همچنین طبق آخرین یافته‌ها برق کلیه چراغ‌های سالن از محل تابلو برق موقت پروژه است که با توجه به تصمیم در خصوص روشن شدن تمامی چراغ‌ها در روز جشن، می‌توان گفت که احتمالا توانایی تحمل بار وارده را ندارد و احتمال انفجار ترانس‌ها وجود دارد؛ علاوه بر آن چراغ‌های سقف سالن اصلی به صورت موقت سربندی می‌شود و در روز جشن احتمال خطر اتصالی و آتش گرفتن سربندی‌ها بسیار زیاد است که در صورت وقوع این امر، بلافاصله سقف سالن اصلی که از جنس سینتکس است مشتعل می‌شود در حالی‌ که همانطور که گفته شد حتی یک عدد از آب‌افشان‌های بالای سقف که جهت اطفا حریق استفاده می‌شود هنوز حتی نصب هم نشده و این امر باعث گسترش بسیار سریع حریق خواهد شد.
صرف نظر از مباحث اقتصادی و عمرانی افتتاح این پروژه در وضعیت قرمز کرونایی اصفهان که شرایط فوق حاد را پشت سر می گذاریم مراسم افتتاحیه با جمعیت انبوه بسیار بحث برانگیز است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار