مدیرجهادکشاورزی بوئین میاندشت با اشاره به شروع برداشت گندم ازمزارع این شهرستان گفت:ازمجموع ۸ هزارهکتار وسعت زیر کشت گندم ۲ هزارهکتار گندم آبی و ۶ هزارهکتار به صورت دیم است.
کد خبر: ۹۸۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳ 30 July 2021

محمدتقی فرهادی افزود: متوسط عملکرد گندم آبی شهرستان ۴ تن درهکتار وگندم دیم ۸۰۰ تا یک تن در هکتار است، اما متاسفانه به در پی کاهش بارندگی وتداوم خشکسالی خسارت‌های زیادی به دیم زار‌های منطقه وارد شده است و گندم دیم قابل برداشتی وجود ندارد.

وی نرخ هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم را ۵۰ هزار ریال برشمرد و گفت: درحال حاضر یکی ازمراکز خرید تضمینی گندم درشهرستان فعال شده است و درصورت استقبال کشاورزان مراکزدیگری نیز راه اندازی می‌شود.
رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی بوئین میاندشت نیز از راه اندازی مزرعه تولیدبذر گندم دیم خبر داد و گفت: شهرستان بوئین میاندشت امسال به عنوان تنها شهرستان استان اقدام به تولید بذر جدید با عنوان هشترود کرده است.
حسن ریاحی افزود: مزرعه تولیدبذر گندم در وسعت ۲۰ هکتار، را یک کشاورز راه اندازی کرده و عملکرد آن حدود ۳ تن در هر هکتار است.
وی گفت: مقاومت بالا درمقابل بی آبی وکم آبی و افزایش عملکرد در هر هکتار از مزایای بذر هشترود است که پس از برداشت و  بوجاری تحویل جهاد کشاورزی استان می‌شود تا بین کشاورزان توزیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار