به مناسب عید غدیر بیش از 300 خانه ورزش روستایی استان تجهیز و 15خانه ورزش روستایی هم به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۸۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 28 July 2021

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در حاشیه مراسم تجهیز 300 خانه ورزش روستایی استان اصفهان گفت:امسال با کمک فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار شد ۱۰ درصد از ورزشکاران مستعد روستایی در رشته‌های دو و میدانی، تنیس رو میز و شطرنج به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور اعزام شوند.

حسین زیبایی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۵۰ روستا داریم تلاش می شود با کمک دولت آینده کل روستاها را تجهیز کنیم و ورزش در سطح مناطق محروم و روستایی توسعه پیدا کند.

زیبایی فراهم آوردن امکانات و تجهیزات ورزشی را بزرگترین گام در راستای ورود جوانان به عرصه ورزشی دانست. 

وی خاطرنشان کرد: طرح اولویت بندی ۱۶ رشته‌ای که بیش از ۷۲۰ مدال المپیک دارد را در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برنامه ریزی کرده ایم تا با تمرکز بیشتر بر آنها در المپیک آینده برای کسب سهمیه و مدال عملکرد موفقی را شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی نیز در این مراسم با بیان اینکه توجه استان اصفهان به ظرفیت ورزشی روستاها بیش از سایر استان ها است عنوان کرد: امروز شاهد توزیع ۳۰۰ اقلام ورزشی برای مناطق روستایی و تجهیز ۱۵ باب خانه ورزش روستایی در سطح استان اصفهان بوده ایم نکته حائز اهمیت در این میان ورود بخش خصوصی است.

محمدتقی امیری خراسانی در ادامه بر ضرورت اصلاح زیرساخت ها تاکید کرد و افزود: در ورزش سخت افزار و نرم افزار مکمل یکدیگر هستندو باید به هر دو مورد توجه داشت.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا دو سالی است که بسته‌های معیشتی فراهم و توزیع می کنیم اما در زمینه ارتقای سلامت جسمانی قدمی تلاش شد نخستین گام ها برداشته شود در این راستا در میان ۳۰۰ خانه ورزش روستایی پک ورزشی توزیع می‌کنیم.

مهدی اسدی افزود: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی که کمبود تجهیزات دارند و شرایط مالی خوبی ندارند در دستور کار قرار داده شد و حدود ۴۰۰ ملیون تومان هم هزینه کردیم تا ۱۵ خانه ورزش روستایی دیگر هم افتتاح کنیم.

رییس بسیج مستضعفین کشور نیز در حاشیه این مراسم در ارتباط ویدیو کنفرانسی گفت: پایه اصلی پیشگیری در جامعه ورزش و نشاط است ایجاد شرایط مطلوب ورزشی برای همه به خصوص افرادی که به دلایلی از امکانات ورزشی و شرایط ورزشی فاصله داشته باشند روندی است که باید بر آن تاکید شود

سردار غلامرضا سلیمانی تصریح کرد: روستاییان و عشایر فعالیت جسمانی به صورت روزانه دارند و ممکن است این فعالیت ها آسیب های جسمانی برای آنها داشته باشد لازم است فعالیت های ورزشی با شرایط بهتر و اصول علمی برای این قشرفراهم شود.

وی تاکید کرد: مسیری که آغاز شده فرهنگ ورزش را در این قشر ترویج می کند و توسعه عدالت در سطح جامعه را در پی دارد.

کاروان تجهیزات ورزشی که شامل تشک تاتمی، میز فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت بود پس از تحویل به دهیاران به سمت روستاها بدرقه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار