رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند واکسیناسیون جمعیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری تحت پوشش این دانشگاه در استان گفت: تاکنون ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دُز اول و ۲.۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 28 July 2021

دکتر طاهره چنگیز روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه مرکز تجمیع واکسیناسیون ملک‌شهر اصفهان افزود: البته این نسبت در مقایسه با ضرورت رسیدن به ایمنی ۷۰ درصدی، بسیار پایین است‌.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۳ تا ۲۵ هزار واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم به سرعت بالایی برسیم و این عدد به روزانه ۵۰ هزار تزریق برسد، لازم است از یکسو تعداد مراکز تزریق واکسن و از سوی دیگر نیروی لازم برای این کار افزایش پیدا کند تا بصورت سه‌نوبته، روند واکسیناسیون ادامه یابد  و این کار نیازمند مشارکت و همگامی بالاست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: البته با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی، این همکاری روبه افزایش است و امیدواریم با اتمام واکسیناسیون فرصتی فراهم شود تا پرسنلی که ۱۸ ماه پیوسته در حال کار بودند بتوانند جشن شکرگزاری داشته باشند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: مبانی و گزارش‌های علمی حاکی از آن است که بشر به زودی‌ از شر ویروس کرونا نجات پیدا نمی‌کند لذا تنها راه آن ایمنی ۷۰ درصدی جامعه است.
وی با بیان اینکه ایمنی۷۰ درصدی از ۲ روش امکانپذیر است، افزود: یکی از این روش‌ها راهی است که کشور سوئد با جمعیت ۱۰ میلیونی خود انتخاب کرد و در این روش هیچ محدودیتی در برابر بیماری کرونا قابل نشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بر این اساس با شیوع کرونا، موج گسترده‌ای از ابتلا و مرگ‌ومیر در سوئد بوجود آمد و بسیاری از سالمندان و افرادی که ایمنی پایین داشتند جان باختند و حتی بسیاری از مراکز نگهداری سالمندان بدلیل کاهش مشتری تعطیل شدند ولی امروز در این کشور ایمنی بوجود آمده است و خبری از موج‌های ابتلا به کرونا نیست.
وی تصریح کرد: روش دیگر، انتخاب محدودیت‌ها و تلاش برای واکسیناسیون جمعی است که کشور ایران بدلیل اینکه روش اول با شرع، عرف و قانون و سیره نظام اسلامی متفاوت بود، روش دوم را دنبال کرد.
چنگیز اضافه کرد: بر این اساس در کشور ما از یکسو لازم است برخی محدودیت‌ها اعمال شود و از سوی دیگر باید برای واکسیناسیون همگانی تلاش صورت گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اولویت پذیرفتن و رعایت محدودیت‌ها متوجه آحاد مردم و تلاش برای خرید، تولید و ایجاد مراکز واکسیناسیون وظیفه سردمداران کشور و مسوولان است.
 وی تصریح کرد: عملیات واکسیناسیون شهروندان با افزایش دسترسی به واکسن و ایجاد مراکز تجمیع در استان سرعت بخشیده می شود.
دکتر چنگیز گفت: امروز یکی از مهمترین امر به معروف‌ها، امر به رعایت موازین کرونایی برای حفظ جان خود و سایر آحاد جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار