معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این هشدار که ظرفیت بیمارستان های مرجع کروناویروس در شیراز و قطب های درمانی نیز تکمیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر، بیمارستان ها با همراهی و از خودگذشتگی تیم های درمانی و مدافعان سلامت، بیش از توان خود در حال ارایه خدمات درمانی به بیماران هستند.
کد خبر: ۹۸۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 28 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: اورنگ ایلامی چهارشنبه ۶ مرداد با اشاره به اینکه در روز های اخیر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیازمند خدمات بستری در استان به شدت افزایش یافته است، به خبرنگاران گفت: از همه ظرفیت های ممکن برای افزایش تخت های بیمارستانی در استان استفاده و راهکارهای تقویت همکاری بیمارستان های غیردولتی نیز، مورد بررسی قرار گرفته است.

او با اعلام این هشدار که ظرفیت بیمارستان های مرجع کروناویروس در شیراز و قطب های درمانی نیز تکمیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر، بیمارستان ها با همراهی و از خودگذشتگی تیم های درمانی و مدافعان سلامت، بیش از توان خود در حال ارایه خدمات درمانی به بیماران هستند.

ایلامی با بیان اینکه شیوع کرونای دلتا در موج‌ پنجم کرونا موجب افزایش بی سابقه بیماران نیازمند خدمات بستری در فارس شده است، افزود: در این راستا بیمارستان پشتیبان شماره یک و دو با ظرفیت بیش از ۱۱۰ تخت بیمارستانی در ورزشگاه شهید آیت اله دستغیب(ره) و بیمارستان پشتیبان شماره سه با ظرفیت بیش از ۴۰ تخت بیمارستانی در سالن ورزشی برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در محوطه بیمارستان نمازی، راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه مدافعان سلامت در مجموعه نیروهای مسلح و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه در تامین نیروی انسانی بیمارستان های پشتیبان همکاری داشته اند، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون با بستری بیش از هزار بیمار در بیمارستان پشتیبان، خدمات درمانی موردنیاز به بیماران کووید۱۹ ارایه شده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت در فرآیند همه گیری کروناویروس، استان فارس را در شرایط بسیار بحرانی قرار داده است به گونه‌ای که روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار اعمال تعطیلی عمومی برای کمک به کنترل این بیماری شد.

مهرزاد لطفی، خواسته مهم مدافعان سلامت که طی روزهای اخیر برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی تلاش می‌کنند را اعمال و اجرای محدودیت‌های بیشتر و فراگیرتر و نظارت دقیق بر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده بود.

به گزارش ایسنا، آمار روزانه بستری مبتلایان به کرونا در استان فارس، روز پنجم مرداد از ۴۵۰ نفر عبور کرد و عدد فوت بیماران مبتلا به این بیماری خطرناک طی ۲۴ ساعت به ۲۷ نفر، یعنی بالاترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار