مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت: این استان با تولید بیش از ۶۷ میلیون انواع ماهیان زینتی رتبه نخست را در کشور دارد.
کد خبر: ۹۸۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 27 July 2021

محمدرضا عباسی با بیان اینکه  نزدیک به ۱۲۰ گونه ماهی زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود، افزود: افزون بر  ۲ هزار نفر در بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی ماهیان زینتی در استان مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر  مشاغل خانگی  در واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ نیز  فعالیت دارند که بیش از ۲۰۰هزار تا یک میلیون قطعه ماهی زینتی در سال تولید  و به بازار عرضه می‌کنند.

وی افزود: ١۶ شهرستان در استان اصفهان، ماهی زینتی تولید می‌کنند که بیشترین آمار تولید به ترتیب به شهرستان‌های کاشان، نجف آباد، اصفهان است که به سایر استان‌ها از جمله تهران، مرکزی، مشهد و مناطق جنوبی کشور نیز صادر می‌شود.

به گفته وی، پرورش ماهیان زینتی نیاز چندانی به آب ندارد و با کمترین میزان آب درماه امکان تولید واشتغال را به‌دنبال دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان افزود: سال گذشته، تولید آبزیان خوراکی استان در بخش گرمابی، سردابی و خاویاری افزون بر ۱۰ هزار و۲۵۲ تن بوده است.

عباسی گفت: شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، اصفهان و گلپایگان  به دلیل برخورداری از آب های جاری افزون بر ۲ هزار تن آبزیان خوراکی تولید می‌کنند.

وی افزود: بیشترین تولید مربوط به ماهیان سردابی با ۸ هزار و ۴۴۳ تن و علاوه بران  تولید حدود ۴۰ کیلو خاویار از ماهیان خاویاری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار