رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم در حال حاضر بیمارستان پیمانیه مملو از بیماران کرونایی با وضعیتی وخیم است و متاسفانه سن درگیری و ابتلا در بین جوانان بیشتر مشاهده می شود.
کد خبر: ۹۸۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 26 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمد رحمانیان دوشنبه ۴ مرداد در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای علوم پزشکی جهرم، بر لزوم همراهی همه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها برای افزایش نظارت و اعمال محدودیت ها به ویژه در اماکن پرتردد و پرازدحام با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تاکید کرد.

رحمانیان با بیان اینکه با تداوم وضعیت کنونی، روزهای بسیار سخت و نفس گیری را پیش رو خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه حساسیت مردم نسبت به کرونا و رعایت اصول بهداشتی بسیار کاهش یافته و وضعیت بیمارستان ها را تحت الشعاع قرار داده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونای دلتا(هندی)، در سراسر کشور و قدرت سرایت پذیری بالای این ویروس، چنانچه شیوه نامه های بهداشتی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نشود دچار بحرانی بزرگتر و سهمگین تر خواهیم شد.

رحمانیان با تاکید بر لزوم جدی گرفتن کرونا در موج جدید و تبعات ناشی از عادی پنداری شرایط شیوع این بیماری خطرناک، گفت: هرگونه بی توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، تاثیر بسیاری در گردش و انتقال این بیماری نسبت به پیک های قبل، در جامعه دارد.

او با اشاره به اینکه برای رهایی از این بحران همکاری و مساعدت همه ارگان های دولتی در کنار مردم جامعه برای کنترل موج پنجم لازم و ضروری است، افزود: متاسفانه علی رغم هشدارهای مکرر مبنی بر پرهیز از برگزاری دورهمی و تجمعات و خودداری از انجام مسافرت، متاسفانه باز هم شاهد افزایش چند برابری مراجعین به مراکز درمانی هستیم که همه ناشی از بی توجهی و رعایت نشدن دستورالعمل هاست.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیمارستان پیمانیه مملو از بیماران کرونایی با وضعیتی وخیم است و متاسفانه سن درگیری و ابتلا در بین جوانان بیشتر مشاهده می شود.

رحمانیان بر اهتمام مردم در امر واکسیناسیون مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده تاکید و اضافه کرد: در شرایط کنونی تنها راه مقابله با این بیماری خطرناک واکسیناسیون عمومی است و تا زمانی شرایط و امکانات تلقیح همزمان برای همه سنین وجود ندارد باید افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن تعجیل و در کنار آن پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار