با هدف ایجاد ارزش افزوده بالاتر و تامین نیاز کشور صورت گرفت
تلاشگران ذوب آهن اصفهان برای نخستین بار در کارگاه نورد ۵۰۰ موفق به تولید میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ شدند که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر ، نیاز کشور به این محصول را نیز تامین می کند .
کد خبر: ۹۸۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 26 July 2021
محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در خصوص محصول صنعتی جدیدی که به سبد محصولات ذوب آهن اضافه شد گفت : در چند سال اخیر ، تحریم ها و کند شدن روند واردات باعث شد ، انگیزه ها برای تولید محصولات صنعتی جدید افزایش یابد و ذوب آهن نیز در راستای تامین نیازهای بازار به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر رفت تا ضمن تامین نیاز داخل ، روند سودآوری شرکت حفظ شود .
وی افزود : طراحی تولید میلگرد ۵۰ در یک ماه انجام شد و تولید آن خوشبختانه در تست اول به تولید انبوه رسید و حدود ۴ هزار تن براساس نیاز بازار تولید شد .
یوسف زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم در نورد ۳۰۰ به زودی میلگرد ۳۰ ۷۰CR۲ نیز تولید کنیم ، اظهار داشت : مصرف این میلگردها در تولید گلوله های آسیاب برای خردکن های معادن است . هرچند ما اولین تولید کننده این محصول نیستیم و در گذشته نیز این محصول تولید شده ، اما بازار خوب و گسترده ای دارد و نیاز زیادی به این محصول وجود دارد .
لطیفی سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ نیز در مورد این محصول جدید گفت : میلگرد ۵۰ یک محصول آلیاژی است که پروسه نورد آن پیچیده تر از میلگردهای ساده است و درصد کروم بالای آن نشان دهنده خاص بودن این آلیاژ است که سختی زیادی دارد .
وی با اشاره به اینکه روند تولید محصولات جدید در کارگاه نورد ۵۰۰ تداوم خواهد داشت : تولید این میلگرد با توان موجود در این کارگاه صورت گرفت و تمامی مراحل با دانش کارکنان ذوب آهنی انجام شد .
احمد ملکوتی خواه معاون تولید کارگاه نورد ۵۰۰ در این خصوص گفت : با توجه به درخواست مدیریت بازاریابی و فروش داخلی ، مبنی بر نیاز بازار به میلگرد سایز ۵۰ و امکان سنجی تولید این محصول در مهندسی نورد ، تیم تحقیق با محوریت مدیر مهندسی نورد و سرپرستی های خدمات فنی تولید و کارگاه های نورد تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که کارگاه نورد ۵۰۰ سابقه تولید میلگرد های سایز ۶۰ و ۸۰ میلیمتر را دارد ، این مهم بر عهده این کارگاه گذاشته شد.
وی افزود : برای تولید این محصول ملزومات زیادی بایستی طراحی و ساخته میشد،که پرسنل کارگاه با دریافت طرح اولیه از خدمات فنی تولید مهندسی نورد،با ارائه طرح های خلاقانه، اقدام به تکمیل خط نورد این محصول نمودند . و نهایتاً با تلاش شبانه روزی همکاران مونتاژ قفسه کارگاه ،تکنولوژ خط و پرداخت ، مکانیک و برق کارگاه و پرسنل کیفیت ، تولید این محصول در تیرماه سال جاری با موفقیت انجام شدو برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت ذوب آهن اصفهان افزوده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار