با دستیابی به دانش ساخت چرخ و محور قطار‌های مانوری شرکت‌های فولادی و ایستگاه‌های راه آهن، ایران به جمع تولید کنندگان این فناوری پیوست.
کد خبر: ۹۸۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ 25 July 2021

مسئول گروه بومی سازی شرکت پویش بازرگان ذوب آهن اصفهان فناوری تولید این چرخ و محور‌ها را در انحصار کشور‌های اروپایی دانست و گفت: متخصصان و کارشناسان این شرکت توانستند با ۸ ماه کار شبانه روزی چرخ و محور و جعبه دنده این قطار‌ها را به تولید انبوه برسانند.

محمدرضا خیرتی هزینه خرید خارجی هر چرخ و محور را ۲۰۰۰ یورو برشمرد و گفت: قیمت نمونه داخلی این محصول ۳۰ درصد قیمت محصول خارجی است که از خروج میلیون‌ها یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

وی از بومی سازی تاندیش گیت فولادسازی ذوب آهن اصفهان در این شرکت خبر داد و گفت: این محصول بر روی تاندیش‌های فولادسازی نصب می‌شود و وظیفه آن کنترل مواد مذاب از خروجی تاندیش بر روی سطح قالب ریخته گری است که برای تولید فولاد‌های کیفی مانند ریل کاربرد فراوانی دارد.

مسئول گروه بومی سازی شرکت پویش بازرگان ذوب آهن اصفهان ادامه داد: با تولید این قطعه از خروج ۳۰۰ هزار یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

گفتنی است؛ شرکت پویش بازرگان با ۴۰ درصد سهام متعلق به ذوب ¬آهن اصفهان و ۶۰ درصد سهام متعلق به تاجران آهن کشور فعالیت خود را از دی ماه ۱۳۹۴ آغازکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار