وضعیت ابتلا به کرونا در اصفهان نگران کننده است و مرز بستری ۲ هزار بیمار کووید در بیمارستان ها درحال شکسته شدن است.
کد خبر: ۹۸۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 24 July 2021

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت استان اصلا خوب نیست و با این شیب صعودی بیماری در استان ممکن است از رکوردهای پیک چهارم هم عبور کنیم و قادر به ارائه خدمات به بیماران نباشیم.

آرش نجیمی افزود: آستانه تاب آوری بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۳ هزار بیمار است و بعد از آن ارائه خدمات به بیماران کووید مختل می شود.

نجیمی اظخار کرد: اضافه شدن روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ بیمار جدید باعث می شود ظرف هفته آینده از ظرفیت پذیرش ۳ هزار تخت پذیرش بیمارستانی عبور کنیم و به شرایط بحرانی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: شاهد موج زیاد بیماران کووید در استان هستیم که در حد توان به آنها خدمات ارائه می شود اما با این مدیریت و همراهی همه بخش ها و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی بیش از این نمی توانیم کاری کنیم. 

نجیمی پیرامون وضعیت واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: تاکنون ۴۹۰ هزار نفر یک دوز واکسن و ۱۳۴ هزار نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۱۰ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۲.۶ درصد است.

وی با بیان اینکه از گروه سالمندان بالای ۶۰ سال در استان ۶۱ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، تاکید کرد: فعلا نباید انتظار ایمنی از طریق واکسیناسیون برای کنترل اپیدمی در جامعه را داشته باشیم.

مثبت شدن تست یک نفر از هر دو بیمار علامت دار

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شرایط بحرانی و شیوع ویروس در روزهای اخیر بالا رفته، گفت: هم اکنون از هر دو فرد دارای علائم بیماری، تست یک نفر مثبت می شود که نشان دهنده شیوع بالای بیماری است.

وی بار دیگر با تاکید براینکه مدیریت کنونی هیچ کمکی به کنترل بیماری نمی کند، تاکید کرد: این رها شدگی در هفته های آینده وضعیت فاجعه باری برای استان به بار می آورد که امیدواریم مسئولان استان پاسخگوی عملکرد و فعالیت این دوره باشند.

نجیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد در آمار مرگ و میر بیماران نیز گفت: به مرور تعداد بیماران بدحال درحال افزایش است و از ۱۵۰ بیمار بدحال در هفته قبل به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده، به دنبال آن موارد فوت افزایش پیدا می کند. با این وجود پوشش واکسن سالمندان باعث شده تعداد بیماران بدحال در این گروه سنی کم شود، هرچند روند افزایشی و رو به بالای بیماری در آینده ممکن است بر افزایش مرگ و میرها اثر بگذارد و با افزایش بی رویه بیماران موارد فوت هم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: هنوز خدمات باکیفیت در بیمارستان ها ارائه می شود اما اگر تعداد بیماران از حدی گذشت توان کادر درمان و بیمارستان کاهش می یابد و این موضوع نیز می تواند بر مرگ و میر بیماران اثر بگذارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در اصفهان کاهش یافته است، به طوری که هرچقدر ویروس قوی تر شده، رعایت پروتکل ها ضعیف تر شده است.

نجیمی با بیان اینکه پیشنهاد ما قرنطینه کامل شهر و استان بود، چیزی که در هیچ کدام از موج ها اتفاق نیفتاد توضیح داد: مدیریت کرونا در موج پنجم  رها شده و هیچ عزم جدی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از این روند بیماری وجود ندارد و دورنمای بحرانی برای موج پنجم پیش بینی می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار