رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: اصناف در زمینه نقل و انتقال کرونا تنها ۱۰ درصد نقش دارند و این منطقی نیست که برای کنترل ۱۰ درصد بیماری، کسب و کار بسیاری از مردم را تعطیل کنیم.
کد خبر: ۹۸۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 22 July 2021

رسول جهانگیری تعطیلی اصناف برای کنترل کرونا را راهکار مناسب و منطقی ندانست و افزود: متولیان کشور و اعضای ستاد ملی کرونا باید برای مهار این بیماری روی چیزی غیر از تعطیلی برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: تعطیلی اصناف برای مدیریت کرونا مربوط به روزهای ابتدایی شیوع بیماری بود اما امروز در وهله نخست باید اقدام به واکسینه کردن مردم کرد که این کار نیز با شتاب خوبی در حال انجام است.  

رییس اتاق اصناف استان اصفهان اظهار داشت: حفظ جان، سلامت و زندگی مردم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اصناف در ۱۷ ماه گذشته تاکنون همه نوع همکاری را با ستاد کرونا انجام داده اند.

وی تاکید کرد: برای مهار کرونا، اولویت نخست واکسیناسیون است و پس از آن رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و ایجاد فاصله با استفاده از پلاستیک بین مشتری و کسبه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اصناف استان اصفهان در ۱۷ ماهه گذشته هزینه‌های کرونا را از جیب خود پرداخته اند.

وی تصریح کرد: افزایش زمان و مهلت یک ماهه برای ارائه اظهارنامه کار خاصی محسوب نمی‌شود که سازمان امور مالیاتی در حق اصناف انجام داده است زیرا اینکار در واقع برای این بوده است که از تراکم جمعیت در ادارات دارایی یا کافی نت‌ها جلوگیری شود که هیچ کمکی به اصناف محسوب نمی‌شود.  

رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: امروز کشور زیر فشار شدیدترین تحریم های ظالمانه دشمنان قرار دارد و اصناف هم شرایط امروز دولت و نظام را درک می‌کنند، اما تاکنون هم هیچ هزینه‌ و کمکی به اصناف ارائه نشده است.  

وی بیان کرد: یکسری تسهیلات به اصناف ارائه شد که به هیچ وجه با جامعه آماری سه میلیون واحد صنفی موجود در استان قابل مقایسه نیست.

جهانگیری ادامه داد: اصناف استان در بسیاری از مواقع حمایت‌های مالی و بسته‌های حمایتی خود را به نظام سلامت اصفهان ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار