مدیر عامل تامین سرمایه تمدن گفت: سیکل‌های تجاری و اقتصادی کوتاه‌مدت، عامل اصلی تورم است که برای رفع آن باید برنامه‌های توسعه‌ای درازمدت تعریف شود.
کد خبر: ۹۸۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 21 July 2021

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن در همایش تحلیل وضعیت اقتصادی ایران و اثرات آن بر بازار سرمایه و افتتاح شعبه دوم سوپرمارکت مالی در اصفهان گفت:  سوپرمارکت مالی یک موسسه مالی یا شرکتی است که طیف گسترده ای از خدمات مالی را تحت یک سقف ارائه می دهد.

محمودرضا خواجه نصیری تصریح کرد: سوپرمارکت های مالی خدماتی را ارائه می دهند که معمولا شامل خدمات بانکی، کارگزاری سهام و بیمه و گاهی اوقات کارگزاری املاک و مستغلات است.

او اضافه کرد: منطق اساسی سوپرمارکت مالی ارائه یکجای خدمات و افزایش وفاداری مشتریان است.

خواجه نصیری با اشاره به دلایل بهم ریختگی بازار بورس در سال گذشته و تداوم آن در سال جاری افزود: مواجهه با حجم وسیع نقدینگی در هر بازاری بطور قطع به شکست می‌انجامد که برای رفع آن کوشیدند بحران را با بحران رفع کنند که این مساله خود عامل تولید چالش اقتصادی برای کشور شد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد از سود بازار سرمایه کشور به جیب ۳۰ شرکت بزرگ رفته و همین مساله عامل بهم ریختگی و آشفتگی بورس شده است.

خواجه نصیری عنوان کرد: در حال حاضر، بازار بورس کشور در یک خط تعادل قرار گرفته‌ که نه پُررونق است نه پُررکود.

وی با بیان‌ روند تورم در کشور اظهار داشت: این تورم ناشی از کسری بودجه بانک مرکزی و دسترسی نداشتن به دارایی‌های خارجی کشور است.

خواجه نصیری افزود: لازم است برنامه‌های توسعه درازمدت در کشور بصورت سه ماهه، شش ماهه و یکساله تعریف شود تا بتوان به ثبات اقتصادی رسید.

وی پیش‌بینی وضعیت اقتصادی ایران در زمان کنونی را که دولت در حال تغییر است و با حجم قابل توجهی از فرضیه‌ها روبرو هستیم، سخت دانست.

در ادامه این جلسه رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه هرگاه محیط کسب و کار و امنیت سرمایه، مطلوب نباشد باید شاهد پیامدهای مُخربی باشیم گفت: نرخ استهلاک از نرخ سرمایه در سطح کشور پیشی گرفته است که از آن می‌توان به عنوان یک‌ اتفاق نامیمون یاد کرد.

به گفته مسعود گلشیرازی اصفهان پس از تهران مقام دوم را در سپرده‌های بانکی دارد که بالای ۳۰ درصد از سپرده‌ها از استان خارج شده است.

وی افزود: نقص در سیاستگذاری و مدیریت اجرایی پولی، عامل خروج سپرده‌های بانکی از استان شده است که باید در همین راستا با مسوولان بازار سرمایه، مدیران صندوق‌ها، کارگزاری‌ها و فعالان بازار بورس در حوزه نرخ تشکیل سرمایه و اشتغال وارد مذاکره شویم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: تحریم‌ها و حضور نداشتن ایران در بازارهای تجاری بین‌المللی، امروز بازار سرمایه را در حالی به یک مُطالبه ملی تبدیل کرده و در کانون توجه مردم قرار داده است که  سیاست‌های ارزی، سیاسی و اقتصادی کشور باید مورد مداقه و توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: بازار سرمایه از بعد از سال ۸۴ وارد گام(فاز) جدیدی شد و توانست ۲۰ درصد از سرمایه‌ مردم را به این سمت جذب کند.

گلشیرازی گفت: اگر بتوان وزنه شرکت‌های دولتی و خصولتی وابسته به دولت را در بازار سرمایه کاهش دهیم دیگر شاهد بهم ریختگی بازار سرمایه و بورس نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: به دنبال تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در استان که شامل دستگاه قضایی، اتاق بازرگانی، نمایندگان مجلس و استانداری می‌شود شاهد رشد ۱۴ درصدی در بهبود شاخص‌های اقتصادی استان شدیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این شورا با اصلاح بینش و روش‌های اقتصادی که مُقید به نظر مردم بود بخوبی توانستیم شاهد بهبود اقتصاد اصفهان باشیم.

گلشیرازی با بیان اینکه اصفهان پیشران اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: صنعتی شدن استان از زمان صفویه شکل گرفت و آن را "منچستر ایران" کرد و در این راستا شاهد شکل‌گیری بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در سطح استان شدیم.

همایش "تحلیل وضعیت اقتصادی ایران و اثرات آن بر بازار سرمایه" با حضور فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار