ساخت‌و ساز یک مجتمع بلند مرتبه در محور شمالی پل تاریخی خواجو در شهر تاریخی اصفهان متوقف شد.
کد خبر: ۹۷۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 15 July 2021

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان توقف ساخت و ساز یک مجتمع بلند مرتبه در محور شمالی پل خواجو با دستور قضایی گفت: مالک این مجموعه با تکیه بر حقوق خود با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب دستور فعالیت مجدد آن را گرفته بود که واحد حقوقی این اداره‌کل مجدد شکایتی را مبنی بر نقص حریم پل خواجو به این شعبه ارائه کردو در نهایت دستگاه قضایی، مجددا در بیست و یکم تیرماه دستور توقف عملیات ساخت را تا زمان تعیین تکلیف صادر کرد.
علی کامیابی افزود: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به‌عنوان ضابط قضایی از سوی بازپرس پرونده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مامور نظارت بر اجرای دستور قضایی توقف عملیات تا بررسی کامل موضوع و حصول به یک نتیجه منطقی در راستای حفاظت از حریم این پل زیبا و تاریخی خواهد بود.
آقای امیری سخنگوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هم دیشب در گفتگوی زنده اینترنتی از جزییات این خبر گفت:
پل تاریخی خواجو در عصر سلطنت شاه عباس دوم صفوی و در شرقی‌ترین نقطه شهر اصفهان با الگوگیری از سی‌وسه پل و با معماری شگفت‌انگیز و منحصر به فرد به‌صورت ۳ طبقه طراحی و بنا شد.
در طول بیش از ۴۰۰ سال به واسطه طراحی منحصر به فرد این پل، آیین‌های سنتی متنوعی همچون جشن آبریزگان در محوطه این پل تاریخی و بر روی زاینده رود برگزار می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار