عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوان با اشاره به اینکه تولید و نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان نیازمند حمایت سیاستگذاران فرهنگی است، گفت: در مورد تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان نباید پیش داوری کرد.
کد خبر: ۹۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 22 September 2015
عضو هیئت انتخاب جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوان با اشاره به اینکه تولید و نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان نیازمند حمایت سیاستگذاران فرهنگی است، گفت: در مورد تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان نباید پیش داوری کرد.

به گزارش تسنیم؛امیر شهاب رضویان  اظهار داشت: بازبینی آثار رسیده به بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوان دو هفته گذشته به پایان رسید و می‌توان گفت کیفیت آثار در سطح خوبی قرار داشت و انتخاب بر اساس محدودیت فیلم برای رده سنی نوجوان انتخاب شده است.

رضویان در مورد تفکیک جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان گفت: باید حداقل یک دوره از جشنواره برگزار شود تا بتوان در این زمینه نظر داد و از حالا نمی‌توان پیش داوری کرد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به گروه سنی نوجوان در جامعه بسیار واجب است، افزود: با توجه به اینکه نوجوانان در میانه گروه سنی قرار دارند و نه جزء گروه سنی کودک و نه جوان حساب می‌شوند حقوق آنها تا حدودی نادیده گرفته می‌شود.

رضویان افزود: نوجوانان در سن آسیب‌پذیری قرار دارند و در صورتی که این جشنواره تخصصی آغازگر مسیری باشد که به مسائل نوجوانان منفک از کودک و به طور ویژه تر نگریسته شود شاهد اتفاقات خوبی در این راستا خواهیم بود.

تولید فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان در کشور دچار وقفه و آسیب شده است

رضویان عنوان کرد: فیلم‌های کودک و مفرح زیادی در کشور تولید می‌شود ولی آثار در حوزه نوجوانان به تعداد کمتری وجود دارد که تولید فیلم‌های مستند، سینمایی، کوتاه، انیمیشن و آموزشی می تواند برای نوجوانان هم جنبه تفریحی و هم آموزشی داشته باشد.

کارگردان و فیلمنامه نویس همدانی با اشاره به معضلات سینمای کودک و نوجوان در کشور بیان کرد: معضل اساسی سینمای کودک و نوجوان کشور مشخصا این است که به خاطر از بین رفتن ساز و کارهای نمایش فیلم و شرکت‌های پخش فیلم، سالهاست که تولید این نوع فیلم در جامعه سینمایی کشور دچار وقفه و آسیب شده است.

رضویان عنوان کرد: حوزه تولید و نمایش فیلم به هم وابسته بوده و اکنون هردو دچار مشکل است، هرگاه تولید خوب داشته باشیم و از آن حمایت کنیم و به طور همزمان امکان نمایش اختصاصی را فراهم کنیم این چرخه به خوبی و به شکل خودکار شکل می‌گیرد.

کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان افزود: در این راستا کمک دولت و سیاستگزاران فرهنگی مورد نیاز است تا از تولید فیلمهای کودک و نوجوان حمایت کنند.

امیر شهاب رضویان امیرشهاب رضویان متولد سال ۱۳۴۴ در همدان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس خوب کشور است که فیلمسازی را با ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد و از سال ۱۳۵۹ در سینمای آزاد همدان مشغول به کار شد، وی حدود چهل فیلم کوتاه و شش فیلم بلند را در کارنامه خود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار