معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: پس از ابلاغ دستور شهردار اصفهان مبنی بر تغییر کارکرد باغ وحش صفه و تبدیل آن به نقاهتگاه از صبح دیروز بازدید عموم از این باغ وحش ممنوع و مقدمات فراهم شدن آن به نقاهتگاه آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 15 June 2021

حسین امیری اظهار کرد: پیرو دستور شهردار اصفهان مبنی بر ابلاغ تبدیل پارک وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه براساس مطالبات مردم و فعالان حقوق حیوانات پس از بررسی راهکارها و زیرساخت ها از صبح دیروز مقدمات اجرایی شدن این دستور فراهم شد.

وی گفت: مشخص شدن تکلیف باغ وحش صفه اصفهان یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات بوده است و اعضای شورای اسلامی شهر نیز با جدیت پیگیر این موضوع بوده اند که در این راستا جلسات متعددی برای حل دغدغه و تعیین تکلیف این مجموعه برگزار شد و در نهایت پس از دستور شهردار اصفهان با توجه به مطالبات مردمی تبدیل باغ وحش به نقاهتگاه اجرایی شد. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر این اساس از دیروز بازدید عموم ممنوع و مقرر شد در ابتدا تابلو باغ وحش به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات تبدیل شود، همچنین از این پس هیچگونه حیوانی خریداری نشود و تنها حیوانات بی سرپناه و یا زخمی که توسط محیط زیست تحویل می شود، در این محل نگهداری و تیمار شوند.

امیری ادامه داد: همچنین مقرر شد، طی هماهنگی با سازمان محیط زیست حیواناتی که امکان دارد در محیط طبیعی محافظت شده زندگی کنند رها سازی شده و مابقی به محیط مناسب تر انتقال یابند.

وی در خصوص پرندگان مستقر در باغ وحش نیز افزود: در حال حاضر بیش از 100 قطعه پرنده در این مکان نگهداری می شود که با توجه به هماهنگی صورت گرفته پرندگان ‌موجود طی چند روزه آینده و پس از واکسیناسیون نوع پرندگان، تحویل باغ پرندگان خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار