مدیرکل امور فنی استانداری اصفهان گفت: طرح مطالعات جامع حمل و نقل بار کلانشهر اصفهان موفق به دریافت مُصوبه نهایی شورای ترافیک استان شد.
کد خبر: ۹۷۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 15 June 2021

حمیدرضا امیرخانی افزود: این طرح برای دریافت مُصوبه نهایی به شورای عالی ترافیک وزارت کشور ارسال می‌شود که با تصویب آن، کلانشهر اصفهان پس از قم دارای طرح جامع حمل و نقل بار به عنوان یک نیاز اساسی در کشور خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح به برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر شهری در حوزه حمل و نقل بار و ساماندهی، ایمنی ترددها و مباحث ترافیکی منجر می‌شود.

مدیرکل فنی استانداری اصفهان با بیان‌اینکه طرح‌های جامع بطور معمول طرح‌های بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ ساله هستند، گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها به عنوان سند مرجع می‌تواند کمک بسیاری به رفع نواقص و مشکلات فعلی در حوزه حمل و نقل بار در کلانشهر اصفهان کند.

وی با اشاره به مصوبه دوم این شورا مبنی بر بررسی طرح جامع ترافیک حمل و نقل مسافر گفت: ایراداتی به این طرح وارد شده که از جمله در باره آمارگیری است که با توجه به شرایط  کرونایی، انجام نشده است.

امیرخانی افزود: مصمم هستیم تا بر اساس مجوزهای اخذ شده از وزارت کشور، طرح جامع حمل و نقل مسافر شهر اصفهان را بمنظور مشخص شدن تکلیف شهرداری در زمینه شناسایی و رفع نواقص و طرح‌های بهسازی و توسعه‌ای تا شهریور امسال به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به تعلل‌ صورت گرفته در اجرای این طرح گفت: در صورت تصویب، اصفهان پس از هشت کلانشهر کشور دارای طرح جامع حمل و نقل مسافر خواهد شد.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان همچنین به اجرای تعهد شهرداری اصفهان مبنی بر اجرای ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان تا پایان سالجاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسط شهرداری و بهره‌برداری از ۱۵۰ کیلومتر این مسیر، پیش‌بینی می‌شود که این طرح بطور کامل تا پایان امسال اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار